Otázky pro Autoškola - Stránka 10 z 22

Prohlížejte otázky 451 až 500 z celkových 1098 otázek.

451. Při jízdě v obci se před Vaším vozidlem náhle objeví kutálející se míč. Jak byste měli reagovat?

A
Vyhnout se míči, aby nedošlo k poškození Vašeho vozidla, a pokračovat v jízdě nezměněnou rychlostí.
B
Pokračovat v jízdě, protože děti vědí, že mají zůstat stát na okraji chodníku a počkat, až auto přejede.
C
Okamžitě snížit rychlost jízdy nebo i zastavit vozidlo, protože na vozovku za míčem mohou vběhnout děti.

452. Řidič nesmí přepravovat na druhém sedadle motocyklu:

A
Osobu mladší 12 let.
B
Osobu mladší 15 let.
C
Osobu mladší 17 let.

453. Moped:

A
Se nesmí vléci ani užít jako vlečné vozidlo.
B
Se smí vléci, nesmí se však užít jako vlečné vozidlo.
C
Se nesmí vléci, smí se však užít jako vlečné vozidlo.

454. Motocykl s postranním vozíkem:

A
Se nesmí vléci, smí se však užít jako vlečné vozidlo.
B
Se smí vléci, nesmí se však užít jako vlečné vozidlo.
C
Se smí vléci i užít jako vlečné vozidlo.

455. Jaké důsledky mohou mít síly působící na náklad při průjezdu zatáčkou?

A
Nedostatečně upevněný náklad se může v zatáčce vysypat nebo posunout.
B
V zatáčce získává vozidlo větší stabilitu v důsledku vyšší hmotnosti.
C
Průjezd zatáčkou nemá žádný vliv na náklad.

456. Čím je rychlost jízdy motocyklu vyšší:

A
Tím více v zatáčkách natáčíme řídítka.
B
Tím lépe lze projíždět zatáčky o malém poloměru.
C
Tím více musí být v zatáčce motocykl naklopen.

457. Při jízdě se před Vaším vozidlem zpoza parkujících aut náhle objeví kutálející se míč. Jak byste měli reagovat?

A
Vyhnout se míči, aby nedošlo k poškození Vašeho vozidla, a pokračovat v jízdě nezměněnou rychlostí.
B
Pokračovat v jízdě, protože děti vědí, že mají zůstat stát na okraji chodníku a počkat, až auto přejede.
C
Okamžitě snížit rychlost jízdy nebo i zastavit vozidlo, protože na vozovku za míčem mohou vběhnout děti.

458. Motocykl bez postranního vozíku:

A
Se smí vléci, nesmí se však užít jako vlečné vozidlo.
B
Se nesmí vléci ani užít jako vlečné vozidlo.
C
Se nesmí vléci, smí se však užít jako vlečné vozidlo.

459. Na dálnici musíte počítat se silným bočním větrem především:

A
Na mostech.
B
V podjezdech.
C
Mezi protihlukovými stěnami.

460. Jaká je možná příčina vzniku nebezpečí pádu motocyklu v zatáčkách?

A
Olej na vozovce.
B
Svislé dopravní značení.
C
Zvýšený okraj na vnější straně vozovky.

461. Na dálnici musíte počítat se silným bočním větrem především:

A
Mezi protihlukovými stěnami.
B
V otevřeném terénu.
C
V lesních úsecích.

462. Jaká je častá příčina vzniku nebezpečí pádu motocyklu v zatáčkách?

A
Zvýšený okraj na vnější straně vozovky.
B
Snížená krajnice vozovky.
C
Vodorovné dopravní značení.

463. Za minimální bezpečnou vzdálenost mezi za sebou jedoucími vozidly je zpravidla považován:

A
Časový rozestup dvou sekund.
B
Časový rozestup pěti sekund.
C
Časový rozestup tři čtvrtě sekundy.

464. Při jízdě v obytné zóně se před Vaším vozidlem náhle objeví kutálející se míč. Jak byste měli reagovat?

A
Pokračovat v jízdě, protože děti vědí, že mají zůstat stát mimo vozovku a počkat, až auto přejede.
B
Vyhnout se míči, aby nedošlo k poškození Vašeho vozidla, a pokračovat v jízdě nezměněnou rychlostí.
C
Okamžitě začít brzdit, protože na vozovku za míčem mohou vběhnout děti.

465. Jaké důsledky mohou mít síly působící při průjezdu zatáčkou na větší náklad, který přepravujete na střešním nosiči zavazadel vozidla?

A
V zatáčce získává vozidlo větší stabilitu, protože náklad snižuje těžiště vozidla.
B
Na náklad působí odstředivá síla, takže se může vysypat nebo posunout.
C
Průjezd zatáčkou nemá žádný vliv na náklad, nemění se těžiště ani jízdní vlastnosti vozidla.

466. Při zapojování vozidel do soupravy:

A
Nejprve zapojíme zásuvku elektrického spojovacího zařízení a potom závěsné zařízení.
B
Není důležité pořadí úkonů.
C
Nejprve zapojíme závěsné zařízení a potom zásuvku elektrického spojovacího zařízení.

467. Brzdná dráha jízdní soupravy složené z motorového vozidla a brzděného přívěsu je v porovnání s brzdnou drahou samotného motorového vozidla:

A
Kratší.
B
Stejná.
C
Delší.

468. Brzdná dráha jízdní soupravy s brzděným přívěsem je v porovnání s brzdnou drahou soupravy s nebrzděným přívěsem o stejné hmotnosti:

A
Stejná.
B
Delší.
C
Kratší

469. Zvýšené riziko ztráty přilnavosti pneumatik a následného smyku za deště hrozí:

A
V úseku s vyjetými kolejemi.
B
Na silnicích nižší třídy.
C
Na vozovce s betonovým povrchem.

470. Prodleva brzd:

A
Brzdnou dráhu prodlužuje.
B
Brzdnou dráhu zkracuje.
C
Brzdnou dráhu neovlivňuje.

471. Vozidlo, které přepravuje nebezpečný náklad:

A
Nemusí být označeno, stačí jen prohlášení odesílatele o zboží, které má u sebe řidič vozidla.
B
Musí být označeno zvláštním výstražným světlem žluté barvy.
C
Musí být označeno oranžovými výstražnými panely, které odpovídají předpisům.

472. Přetáčivý smyk u vozidla s pohonem zadních kol a manuální převodovkou budete řešit:

A
Sešlápnutím pedálu akcelerátoru a natočením volantu směrem, kterým se pohybuje zadní část vozidla.
B
Sešlápnutím spojkového pedálu a natočením volantu směrem, kterým se pohybuje zadní část vozidla.
C
Sešlápnutím brzdového pedálu a natočením volantu směrem, kterým se pohybuje zadní část vozidla.

473. Přilnavost mezi pneumatikou a povrchem vozovky je závislá na:

A
Huštění pneumatiky, hloubce jejího dezénu a druhu povrchu vozovky.
B
Druhu povrchu vozovky. Huštění a hloubka dezénu pneumatiky výrazně přilnavost neovlivňují.
C
Huštění pneumatiky a hloubce jejího dezénu. Druh povrchu vozovky nemá výraznější vliv na přilnavost.

474. Při dvojnásobném zvýšení rychlosti působí na řidiče i motocykl v zatáčce:

A
Odstředivá síla, která se nemění.
B
Přibližně dvojnásobná odstředivá síla.
C
Přibližně čtyřnásobná odstředivá síla.

475. Na co je třeba dbát při nakládání sypkého materiálu?

A
Náklad je třeba umístit jen do středu ložné plochy.
B
Zatížení nákladové plochy musí být rovnoměrné.
C
Sypký materiál by měl být naložen pokud možno co nejdále dozadu, aby se zvýšilo zatížení zadní poháněné nápravy.

476. Když zvýšíte rychlost jízdy na dvojnásobek (např. z 50 km/h na 100 km/h), prodlouží se tím brzdná dráha Vašeho vozidla na suché vozovce:

A
Přibližně na trojnásobek délky původní brzdné dráhy.
B
Přibližně na dvojnásobek délky původní brzdné dráhy.
C
Přibližně na čtyřnásobek délky původní brzdné dráhy.

477. Při přepravě nákladu na střešním nosiči zavazadel:

A
Dochází ke zhoršení jízdních vlastností vozidla, a to zejména v důsledku zvýšení odporu vzduchu a vyššího těžiště vozidla.
B
Dochází ke zlepšení jízdních vlastností vozidla, protože v důsledku vyšší hmotnosti je vozidlo stabilnější.
C
Se jízdní vlastnosti vozidla nemění, protože střešní nosič zavazadel je konstruován tak, aby jeho užití nemělo vliv na chování vozidla.

478. Při jízdě na motocyklu za mokra se povrch vodorovného značení přechodů pro chodce nebo jízdních pruhů:

A
Nijak neliší od povrchu tohoto značení za sucha, je stejně viditelný a má i stejné adhezní vlastnosti.
B
Stává špatně viditelným a je proto nutné vždy používat obrysová a potkávací světla namísto světel pro denní svícení.
C
Stává výrazně kluzkým, takže není vhodné na něm provádět žádný prudký manévr, jako je akcelerace, brzdění, náklon nebo náhlá změna směru jízdy.

479. Smyku předního kola v zatáčce a tím způsobenému pádu motocyklu předejdeme:

A
Zvýšením brzdné síly na předním kole páčkou ruční brzdy.
B
Odbrzděním předního kola ještě před naklopením motocyklu.
C
Zvýšením výkonu přenášeného zadním kolem přidáním plynu.

480. Správně jedoucí motocyklista projíždí zatáčkou tak, aby:

A
Brzděním snižoval neustále rychlost jízdy motocyklu.
B
Přidáváním plynu neustále zvyšoval rychlost motocyklu.
C
Nebylo nutné v průběhu zatáčení přidávat plyn ani brzdit.

481. Při rychlosti 100 km/h je délka brzdné dráhy Vašeho vozidla oproti brzdné dráze při rychlosti 50 km/h:

A
Přibližně čtyřikrát delší.
B
Přibližně dvakrát delší.
C
Přibližně třikrát delší.

482. Častou příčinou vzniku dopravních nehod při jízdě na dálnici je:

A
Pomalá jízda nákladních vozidel.
B
Jízda s nedostatečnou vzdáleností mezi vozidly jedoucími za sebou.
C
Jízda v pravém jízdním pruhu.

483. Při prudkém sešlápnutí brzdového pedálu vozidla bez protiblokovacího systému brzd (ABS) na náledí dojde:

A
K maximálnímu brzdnému účinku, při němž vozidlo zastaví s nejkratší brzdnou dráhou.
B
K zablokování kol vozidla a vozidlo se stává neřiditelným.
C
K zablokování kol zadní nápravy vozidla, při němž vozidlo zůstává řiditelným.

484. Těhotné ženy:

A
Nemusí používat bezpečnostní pásy, pokud je vozidlo vybaveno airbagem.
B
Nesmí nikdy používat bezpečnostní pásy.
C
Musí používat bezpečnostní pásy.

485. Chystáte se předjet cyklistu. Bude vám stačit boční odstup od cyklisty přibližně 50 cm?

A
Ano, pokud budete dávat zvuková nebo světelná výstražná znamení.
B
Ne, protože cyklista může náhle zakolísat a vybočit z dráhy směru své jízdy.
C
Ano, pokud snížíte rychlost na 40km/h, pak je předjíždění bezpečné.

486. Příčinou vzniku aquaplaningu je:

A
Prudké zrychlení vozidla na mokré vozovce.
B
Rychlá jízda na vozovce pokryté větším množstvím vody.
C
Prudké brzdění vozidla na mokré vozovce.

487. Za jízdy v noci se vám náhle v dálkových světlech objeví lesní zvěř. Jak se zachováte?

A
Pokračujete v jízdě stejným způsobem s dálkovými světly.
B
Okamžitě ztlumíte světla na potkávací a snížíte rychlost jízdy.
C
Vypnete světla vozidla a pokračujete sníženou rychlostí v jízdě.

488. Častou příčinou těžkých nehod na dálnici při předjíždění je:

A
Nedostatečné sledování provozu za vozidlem.
B
Pomalá jízda.
C
Jízda s bezpečnou vzdáleností mezi vozidly.

489. Správný tlak huštění pneumatik se zjišťuje:

A
Na pneumatikách bez ohledu na jejich teplotu.
B
Na jízdou zahřátých pneumatikách.
C
Na studených, jízdou nezahřátých pneumatikách.

490. Ve výhledu z motorového vozidla vidíte skupinu dětí na chodníku. Jak se zachováte?

A
Použijete zvukové výstražné znamení a přejedete k levému okraji jízdního pruhu.
B
Protože jsou děti na chodníku, nemáte důvod ke zvýšení opatrnosti ani ke změně způsobu jízdy.
C
S ohledem na možné vběhnutí dětí do vozovky snížíte rychlost jízdy a zvýšíte pozornost.

491. Při zvyšování rychlosti jízdy se zorné pole řidiče:

A
Rozšiřuje.
B
Nemění.
C
Zužuje.

492. Při začínajícím drobném dešti se snížení přilnavosti pneumatik nejvýrazněji projeví na vozovce:

A
S betonovým povrchem.
B
Dlážděné.
C
S asfaltovým povrchem.

493. Při jízdě vozidla po krajnici:

A
Musí být uvedeno v činnost výstražné světelné zařízení.
B
Je nutno dbát zvýšené opatrnosti, vzhledem k možnosti porušení její nezpevněné části a převrácení vozidla.
C
Není nutno dbát zvýšené opatrnosti.

494. Řidič jedoucí před Vámi dává výstražné světelné znamení. Jak se zachováte?

A
Zajedete co nejblíže k pravému okraji vozovky a zastavíte.
B
Snížíte rychlost jízdy a použijete také světelné výstražné znamení.
C
Pokračujete v jízdě za nezměněných podmínek.

495. Zvukové výstražné znamení smí řidič ve vztahu k životnímu prostředí použít:

A
Kdykoliv to uzná za vhodné.
B
Pouze v případech stanovených zákonem.
C
Tam kde je to povoleno dopravní značkou.

496. Při přepravě sypkého materiálu musí řidič:

A
Jet rychlosti maximálně 40 km/h.
B
Dbát zvýšené opatrnosti vzhledem k možnosti ohrožení ostatních účastníků silničního provozu odlétávajícími částicemi.
C
V půlhodinových intervalech kontrolovat stav nákladu.

497. Při přepravě vozidlem hromadné dopravy osob cestující:

A
Nesmí stát v uličce.
B
Musí dbát pokynů a příkazů řidiče.
C
Nemá žádné povinnosti.

498. Při řízení vozidla hromadné dopravy osob řidič:

A
Musí každou hodinu kontrolovat vnější osvětlení vozidla.
B
Musí volit způsob a rychlost jízdy tak, aby neohrozil bezpečnost a pohodlí cestujících.
C
Smí jet rychlostí maximálně 60 km/h.

499. Vozidlo s vysokou plachtovou nástavbou je zvlášť citlivé na boční vítr pokud:

A
Převáží sypký náklad.
B
Je plně naložené.
C
Je prázdné.

500. Přilnavost pneumatik snižuje:

A
Silný déšť a vysoká vrstva vody na vozovce.
B
Velká hmotnost nákladu na vozidle.
C
Malá hmotnost nákladu na vozidle.