Otázky pro Autoškola - Stránka 11 z 23

Prohlížejte otázky 501 až 550 z celkových 1126 otázek.

501. Používání ochranné výstroje jako rukavic, bot a vhodného oblečení:

A
Je doporučováno jen pro jízdu na motocyklu na dálnicích a silnicích pro motorová vozidla.
B
Je zákonnou podmínkou účasti řidiče motocyklu v silničním provozu.
C
Může u posádky motocyklu výrazně snížit zdravotní následky dopravní nehody.
06060458

502. Jedete za pomalu jedoucím vozidlem autoškoly. Jak se zachováte?

A
V klidu a trpělivě pojedete za ním a případně jej na vhodném místě předjedete.
B
Krátkým přerušovaným rozsvícením dálkových světel jej upozorníte, že omezuje plynulost silničního provozu.
C
Použijete zvukové výstražné znamení a zvýšenou rychlostí jej předjedete.
06060459

503. Jedete za autobusem, který zastavuje v zastávce při pravém okraji vozovky. Jak se zachováte?

A
Zastavíte těsně za ním.
B
Předjedete jej zvýšenou rychlostí dříve než zastaví, abyste nemusel(a) zohledňovat vystupující cestující.
C
Objedete jej zleva sníženou rychlostí; berete v úvahu možnost zvýšeného pohybu chodců.
06060460

504. Řidič vozidla jedoucího před vámi zřejmě zapomněl vypnout znamení o změně směru jízdy vlevo. Jak se zachováte?

A
Nebudete takové vozidlo předjíždět.
B
Upozorníte jej světelným výstražným znamením.
C
Upozorníte jej zvukovým výstražným znamením.
06060461

505. Může řidič číst za jízdy z mapy?

A
Ano, ale pouze při rychlosti nižší než je 50 km/h.
B
Ne, zvyšuje se tím riziko dopravní nehody. Řidič se musí věnovat řízení vozidla.
C
Ano, s výjimkou jízdy na dálnici.
06060463

506. Je velmi horký den. Co můžete jako řidič motocyklu očekávat na silnici?

A
Snížení přilnavosti pneumatik k vozovce vzhledem k jejich vyššímu zahřívání.
B
Zvýšený pohyb zvěře v lesních úsecích.
C
Rozměklý povrch vozovky a v důsledku toho ztížené ovládání vozidla.
06060464

507. Ve výhledu z motorového vozidla vidíte děti, které si hrají na chodníku. Jak se zachováte?

A
Budete s ohledem na možné vběhnutí dětí do vozovky připraven(a) brzdit a podle okolností snížíte rychlost jízdy.
B
Protože jsou děti na chodníku, nemáte důvod ke zvýšení opatrnosti ani ke změně způsobu jízdy.
C
Z dostatečné vzdálenosti upozorníte hrající si děti na možné nebezpečí zvukovým výstražným znamením.
06060477

508. Řidič vozidla, které je vybaveno zvláštním výstražným světlem oranžové barvy, smí tohoto světla užívat:

A
Vždy, i když není ohrožena bezpečnost provozu na pozemních komunikacích nebo jeho pracovní činnost.
B
Pouze za snížené viditelnosti, například za deště, tmy nebo sněžení, byla-li by jeho jízdou ohrožena bezpečnost.
C
Pokud by jeho jízdou nebo pracovní činností mohla být ohrožena bezpečnost provozu na pozemních komunikacích.
06060479

509. Co se rozumí pod pojmem "defenzivní způsob jízdy"?

A
Počítat s chybami ostatních účastníků provozu na pozemních komunikacích.
B
Trvat na svém právu vyplývajícím ze zákona o provozu na pozemních komunikacích.
C
Opatrně zastavit na každé křižovatce.
06060483

510. Je silný dešť důvodem ke snížení rychlosti jízdy?

A
Ano, může dojít ke ztrátě přilnavosti pneumatik a prodlužuje se i brzdná dráha.
B
Ano, ale jen u vozidel, která nejsou vybavena protiblokovacím systémem brzd (ABS).
C
Ne, pokud mají pneumatiky alespoň minimální stanovenou hloubku dezénu.
06060506

511. Chodec na přechodu pro chodce signalizuje úmysl přejít vozovku mávnutím bílou slepeckou holí ve směru přecházení. Jak se zachováte?

A
Budu pokračovat v jízdě, protože nevidomý člověk bez doprovodu nesmí přecházet vozovku.
B
Zvukovým výstražným znamením dám najevo, že nemůže přecházet přes vozovku a budu pokračovat v jízdě.
C
Snížím rychlost jízdy nebo zastavím vozidlo před přechodem pro chodce a umožním chodci nerušené a bezpečné přejití vozovky.
08080003
526-0195b95f-4d94-7142-8406-1a88477bc1c2.png

512. Při míjení osvětlených vozidel řidič musí:

A
Sledovat pouze vlastní směr jízdy. Chování protijedoucích řidičů není nebezpečím.
B
Sledovat jízdu pohledem do rozsvícených světel, k oslnění a krátkodobému výpadku ostrého vidění za tak krátkou dobu pohledu nemůže dojít.
C
Sledovat jízdu osvětleného vozidla, vyvarovat se pohledu do rozsvícených světel, aby nedošlo k oslnění a krátkodobému výpadku ostrého vidění.
08080025

513. Pokud nepřetržitě řídíte vozidlo o celkové hmotnosti 16 t, musíte zařadit bezpečnostní přestávku nejpozději:

A
Po 4,5 hodinách.
B
Po 5 hodinách.
C
Po 5,5 hodinách.
08100001
568-0195b95f-6a30-77ef-a4d7-5bcdb1402a91.png

514. Při jízdě na dálnici jste se stali s vaším automobilem účastníkem dopravní nehody. V jakém pořadí budete postupovat?

A
Okamžitě zastavíte vozidlo, vyhledáte svědky nehody. První pomoc případným poraněným poskytne přivolaná lékařská záchranná služba.
B
Okamžitě zastavíte vozidlo, zabezpečíte místo nehody a poskytnete první pomoc případným poraněným.
C
Okamžitě zastavíte vozidlo, zavoláte policii, zapnete varovná světla a počkáte ve vozidle na příjezd policie a lékařské záchranné služby.
08100003
569-0195b95f-8fe3-75e4-a3fd-4abce6c5e787.png

515. Silniční dopravou pro cizí potřeby se rozumí:

A
Doprava, jejíž předmětem je přeprava osob, věcí nebo zvířat i bez smluvního závazku.
B
Doprava, při níž vzniká mezi provozovatelem silniční dopravy a osobou, jejíž přepravní potřeba se uspokojuje, závazkový vztah, jehož předmětem je přeprava osob, věcí nebo zvířat.
C
Doprava, při níž vzniká mezi provozovatelem silniční dopravy a osobou jejíž přepravní potřeby uspokojuje závazkový vztah, jehož předmětem je pouze přeprava osob.
08100004

516. U parkovací brzdy vzduchotlakých brzd s pružinovým brzdovým válcem zajišťuje odbrzdění:

A
Tlakový vzduch v brzdovém válci.
B
Pružina v brzdovém válci.
C
Vypuštění tlakového vzduchu z válce.
08100006

517. Silniční linkovou osobní dopravou se rozumí:

A
Pravidelné poskytování přepravních služeb na určené trase dopravní cesty, při kterém cestující vystupují a nastupují na předem určených zastávkách.
B
Nepravidelné poskytování přepravních služeb na libovolné trase, při které cestující nastupují a vystupují na předem určených zastávkách
C
Pravidelné poskytování přepravních služeb za úplatu na trase, při které cestující nastupují a vystupují na místech, která si sami určí.
08100011

518. Jaké nebezpečí hrozí při jízdě s motocyklem na mokré dlažbě?

A
Zvýšený sklon k blokování kol při brzdění.
B
Žádné. Na dlažbě je motocykl stabilnější.
C
Žádné, pokud mají pneumatiky potřebnou hloubku dezénu.
08120021

519. Pokud začne pršet, musí se motocyklista připravit na:

A
Snazší výjezd motocyklu ze zatáčky.
B
Kluzkou vrstvu na povrchu vozovky.
C
Zkrácenou brzdnou dráhu motocyklu.
08120022

520. S čím musíte počítat v případě, že je náklad nerovnoměrně rozložen?

A
Nerovnoměrné rozložení nákladu nemá vliv na zatížení náprav.
B
Dojde k nepovolenému překročení zatížení náprav.
C
Řízení vozidla nebude nijak ovlivněno.
08120030

521. Přetížení nákladního vozidla lze předejít:

A
Pohledem na deformaci pneumatik vozidla.
B
Brzdnou zkouškou s naloženým vozidlem.
C
Kontrolním vážením naloženého vozidla.
08120031

522. Je zapotřebí být opatrný, pokud řídíte poprvé vozidlo,které neznáte?

A
Ano. Pouze pokud je vozidlo je na jiný typ paliva.
B
Ne. Každé vozidlo se ovládá stejně.
C
Ano. Nevíte jak vozidlo reaguje např. při brzdění.
08120032

523. Musíte být opatrní, chcete-li použít k jízdě vozidlo, se kterým jedete poprvé?

A
Ano. Pouze pokud je vozidlo na jiný typ paliva.
B
Ano. Ovládací prvky a rozměry vozidla mohou být pro Vás nezvyklé.
C
Ne. Každé vozidlo se ovládá stejně.
08120033

524. Smyk vozidla při průjezdu zatáčkou může způsobit?

A
Snížená viditelnost.
B
Vadný tlumič pérování vozidla.
C
Malá hmotnost vozidla.
08120034

525. Za protiprávní jednání při přepravě nebezpečného nákladu se považuje:

A
pokud je k přepravě použito vozidlo výroby starší než jsou dva roky.
B
pokud náklad není označen voděodolnou barvou s přesným chemickým složením.
C
pokud zboží není povoleno k přepravě.
10040005

526. Za okružní jízdu se považuje:

A
jízda s cestovní kanceláří s poznávacím cílem.
B
mezinárodní příležitostná přeprava osob na objednávku po předem vyhrazené okružní trase, a je přepravovaná stejná skupina cestujících stejným vozidlem.
C
přeprava osob na lince osobní dopravy městy a obcemi, kdy výchozí a konečné místo cesty je stejné.
10040006

527. Za kombinovanou dopravu se považuje systém přepravy při kterém:

A
osoby využívají různých druhů dopravních prostředků, např. autobusu nebo vlaku.
B
je zboží přepravováno v jedné a téže přepravní jednotce, využije se též železniční a vodní doprava.
C
se jedná o dopravní obslužnost území ve vnitrostátní silniční dopravě.
10040030

528. Snížit spotřebu paliva vozidla lze:

A
nepoužíváním nejvyššího převodového stupně.
B
použitím dražšího paliva.
C
dodržováním tlaku vzduchu v pneumatikách, který je předepsaný výrobcem.
10040034

529. Protiblokovací brzdový systém (ABS):

A
vždy zkracuje brzdnou dráhu vozidla.
B
zajišťuje ovladatelnost vozidla při brzdění.
C
nemění brzdnou dráhu, zvyšuje pouze ovladatelnost vozidla při brzdění.
11040008
544-0195b933-128b-7582-92bf-cf1428b890d1.png

530. Řidič vozidla z výhledu:

A
porušuje předpisy tím, že objíždí autobus po tramvajovém pásu.
B
musí předpokládat nečekané vběhnutí chodce do vozovky v místě zastávky autobusu.
C
nesmí objíždět autobus; zastaví za ním a vyčká jeho odjezdu ze zastávky.
22020010
545-0195b933-39dc-7513-a77b-18b5b11de7a8.png

531. Řidič vozidla z výhledu:

A
porušuje předpisy tím, že objíždí autobus po tramvajovém pásu.
B
nesmí objíždět autobus; zastaví za ním a vyčká jeho odjezdu ze zastávky.
C
autobus v zastávce objede.
22020035
546-0195b933-6bc0-7705-a3e8-8101263b5a78.png

532. Dodržel řidič červeného nákladního automobilu při rychlosti 72 km/h (20m/s) bezpečnou vzdálenost za vozidlem jedoucím před ním?

A
Ne
B
Ano
22100014
547-0195b933-86e5-74a2-93f6-274a9b186762.png

533. Může telefonování za jízdy při použití Handsfree ovlivnit reakční dobu řidiče?

A
Ano.
B
Ne, reakční doba řidiče při použití Handsfree zůstává stejná a nemá vliv na dráhu pro zastavení vozidla.
C
Ne, závisí pouze na tom s kým telefonuje.
22100018
548-0195b933-a4a6-7f96-ab97-1cf4e8f48b01.png

534. Je minimální bezpečná vzdálenost mezi jedoucími vozidly zákonem přesně definována v metrech?

A
Ne, je třeba zvážit všechny možné faktory. Zejména rychlost, technický stav a konstrukci vozidla, klimatické a adhezní podmínky a reakční dobu řidiče.
B
Ano, je třeba dodržet vždy bezpečnou vzdálenost minimálně 30 metrů a u nákladních automobilů a autobusů vždy 40 metrů.
C
Ano, je třeba dodržet vždy bezpečnou vzdálenost minimálně 20 metrů a u nákladních automobilů a autobusů vždy 30 metrů.
22100019
549-0195b933-c02e-716f-9edc-3eda35ab40c7.png

535. Ovlivní ovládání navigačního systému vozidla za jízdy reakční dobu řidiče nutnou k vyřešení mimořádné události v provozu na pozemních komunikacích?

A
Ne. Ovládat navigační systém vozidla za jízdy neprodlužuje reakční dobu řidiče.
B
Ano. Řidič se musí plně věnovat řízení vozidla a sledovat situaci v provozu na pozemních komunikacích.
22100020
550-0195b934-42b6-70f5-b70b-ae05f96b3582.png

536. Ovlivní připojování nabíječky k mobilnímu telefonu za jízdy reakční dobu řidiče nutnou k vyřešení mimořádné události v provozu na pozemních komunikacích?

A
Ne. Pouhé zapojení nabíječky k mobilnímu telefonu nemůže mít vliv na reakční dobu řidiče a ovlivnit tak vyřešení mimořádné události v provozu na pozemních komunikacích.
B
Ne. Řidič má povinnost mít ve vozidle zapnutý mobilní telefon.
C
Ano. Řidič se musí plně věnovat řízení vozidla a sledovat situaci v provozu na pozemních komunikacích.
22100021
551-0195b934-66f2-7790-b46f-9a479f96f6d8.png

537. Ovlivní používání zkrášlovacích prostředků za jízdy reakční dobu řidiče nutnou ke sledování ařešení situací v provozu na pozemních komunikacích?

A
Ne. Protože je možné volant držet bezpečně i jednou rukou.
B
Ne. Protože je důležité dojet do cílové destinace náležitě upraven.
C
Ano. Řidič se musí plně věnovat řízení vozidla a sledovat situaci v provozu na pozemních komunikacích.
22100022
552-0195b934-7f2f-7b6c-aaf7-b8af82283c88.png

538. Může ovlivnit nevhodné obutí řidiče reakční dobu nutnou k vyřešení mimořádné události v provozu na pozemních komunikacích?

A
Ne. Je důležité dobře vypadat i při řízení motorového vozidla.
B
Ano. Je vhodné používat k řízení obuv nelimitující řidiče při ovládání vozidla. Zejména při krizovém brzdění.
C
Ne. Obuv nemá žádný vliv na řízení vozidla.
22100023
553-0195b934-98a6-7370-9dd6-bd185c475c1e.png

539. Může ovlivnit používání nevhodného obutí za jízdy reakční dobu řidiče nutnou k řešení situací v provozu na pozemních komunikacích?

A
Ne. Obuv nemá žádný vliv na řízení vozidla.
B
Ne. Zejména v letním období je vhodné používat otevřenou obuv.
C
Ano. Je vhodné používat k řízení obuv nelimitující řidiče při ovládání vozidla. Zejména při krizovém brždění.
22100024
554-0195b934-b18b-7f4b-b461-a72e7a5c0dd4.png

540. Může ovlivnit nevhodně zabezpečené zvíře za jízdy reakční dobu řidiče a čas nutný k vyřešení mimořádné události v provozu na pozemních komunikacích?

A
Ano. Povinností řidiče je zabezpečit přepravované zvíře tak, aby neohrozilo řidiče a přepravované osoby.
B
Ne. Pokud nepřesahuje 20 cm v kohoutku.
C
Ne. Pokud prošlo náležitým výcvikem a tréninkem zajišťujícím jeho bezproblémové chování za jízdy vozidlem.
22100025
555-0195b934-c9dc-740d-a39e-38f44956e072.png

541. Za snížené viditelnosti, deště a zhoršených klimatických podmínek je bezpečný odstup za vpředu jedoucím vozidlem?

A
Stejný jako za dobré viditelnosti nebo běžných povětrnostních podmínek.
B
Kratší než za dobré viditelnosti nebo běžných povětrnostních podmínek.
C
Časový odstup minimálně o 1 sekundu delší než za běžných podmínek.
22100026
556-0195b934-ed41-7f37-a3d3-8bd3857a9c58.png

542. Nedodržení bezpečné vzdálenosti za vpředu jedoucím vozidlem je v ČR:

A
jedním z faktorů, který nemá na bezpečnost silničního provozu významný vliv.
B
jednou z nejméně častých příčin vzniku dopravních nehod.
C
jednou z nejčastějších příčin vzniku dopravních nehod.
22100027
557-0195b935-0691-7471-9df3-196c9f5ac630.png

543. Jakou metodou lze v případě krizové situace minimalizovat brzdnou dráhu na většině povrchů vozovky s vozidlem, které je vybaveno ABS?

A
Přerušovaným brzděním.
B
Citlivým zabrzděním, zejména na kluzkých površích, a podřazováním na nižší převodové stupně.
C
Prudkým a silným sešlápnutím brzdového pedálu společně se sešlápnutím spojkového pedálu až k podlaze vozidla.
22100028
558-0195b935-213b-7d09-add1-227a699ef950.png

544. Jakým způsobem lze určit optimální bezpečnou vzdálenost za vpředu jedoucím vozidlem?

A
Metodou, při které se údaje vzdálenosti převádí na odhad času. Na začátek je třeba zvolit nějaký pevný bod na okraji pozemní komunikace (například strom). Od okamžiku, kdy vozidlo jedoucí před námi tento bod míjí, začne řidič počítat sekundy. Je-li interval, kdy ke zvolenému bodu přijede vozidlo kratší než 2 sekundy, nejedná se o minimální bezpečnou vzdálenost.
B
Vzdáleností mezi patníky u pozemní komunikace při jakékoliv rychlosti.
C
Vždy minimálně 20 metrů od předu jedoucího vozidla, přičemž tuto vzdálenost řidičodhadne pomocí pevných bodů u pozemní komunikace.
22100029
559-0195b935-3b66-796a-9485-56b34ceea1f6.png

545. Jakým způsobem systém Front assist (systém zabraňující, nebo snižující následky čelního střetu) pomáhá v krizové situaci?

A
Zesílením přední části automobilu zmírňuje následky případné dopravní nehody.
B
Kamerou umístěnou v přední části automobilu nahrává viníka dopravní nehody.
C
Radarovým senzorem, případně doplněným o obrysovou kameru, umístěným v přední části automobilu vyhodnocuje jeho vzdálenost od překážky a v případě nutnosti aktivuje brzdový systém. Před aktivací brzd upozorní řidiče zvukovým a vizuálním znamením.
22100030
560-0195b935-68aa-77cc-8c7f-5b499d0e6517.png

546. V rámci dodržování bezpečné a defenzivní jízdy (například na dovolenou či služební cestu) by měl řidič vozidla z výhledu ve vyobrazené dopravní situaci:

A
vidět na vozovce minimálně jednu šipku pouze za vpředu jedoucím osobním vozidlem za běžných podmínek.
B
vidět na vozovce minimálně jednu šipku za vpředu jedoucím vozidlem za běžných podmínek a dodržet tak doporučenou bezpečnou vzdálenost jedoucích vozidel.
C
vidět na vozovce minimálně dvě šipky za vpředu jedoucím vozidlem za běžných podmínek a dodržet tak doporučenou bezpečnou vzdálenost jedoucích vozidel.
22100036
561-0195b935-9328-7f5f-8616-46978a2c286c.png

547. Systém ESC (ESP):

A
Udržuje vozidlo v jízdních pruzích.
B
Systém který pomáhá stabilizovat vozidlo při začínajícím smyku.
C
Zajišťuje vyšší brzdný účinek automobilu.
22100037
562-0195b935-c044-7ce8-ae0c-621dccb55d2b.png

548. Airbag:

A
Plní svou funkci pouze při řádném užití bezpečnostních pásů.
B
Plně nahrazuje funkci bezpečnostních pásů.
C
Aktivuje se pouze při zapnutí bezpečnostního pásu.
22100038
563-0195b935-de4a-712f-ad62-09019722170c.png

549. Ovlivní používání zkrášlovacích prostředků za jízdy reakční dobu řidiče nutnou ke sledování a řešení situací v provozu na pozemních komunikacích?

A
Ano. Řidič se musí věnovat plně řízení vozidla a sledovat situace v provozu na pozemních komunikacích.
B
Ne. Je důležité přijet do cílové destinace řádně a náležitě upraven/upravena.
C
Ne. Při řazení rychlostních stupňů také nemusím držet volant oběma rukama.
22100040
564-0195b936-1577-71fe-baea-48787698e5f9.png

550. Ovlivní konzumace potravin za jízdy reakční dobu řidiče nutnou k vyřešení mimořádné události v provozu na pozemních komunikacích?

A
Ne. Konzumace potravin není zakázána.
B
Ano. Řidič se musí věnovat plně řízení vozidla a sledovat situaci v provozu na pozemních komunikacích.
C
Ne. Pokud konzumuje lehkou a vyváženou stravu.
22100041

Nainstalujte si aplikaci Aktuální Testy