Otázky pro Autoškola - Stránka 12 z 22

Prohlížejte otázky 551 až 600 z celkových 1098 otázek.

551-0195b934-66f2-7790-b46f-9a479f96f6d8.png

551. Ovlivní používání zkrášlovacích prostředků za jízdy reakční dobu řidiče nutnou ke sledování ařešení situací v provozu na pozemních komunikacích?

A
Ne. Protože je možné volant držet bezpečně i jednou rukou.
B
Ne. Protože je důležité dojet do cílové destinace náležitě upraven.
C
Ano. Řidič se musí plně věnovat řízení vozidla a sledovat situaci v provozu na pozemních komunikacích.
552-0195b934-7f2f-7b6c-aaf7-b8af82283c88.png

552. Může ovlivnit nevhodné obutí řidiče reakční dobu nutnou k vyřešení mimořádné události v provozu na pozemních komunikacích?

A
Ano. Je vhodné používat k řízení obuv nelimitující řidiče při ovládání vozidla. Zejména při krizovém brzdění.
B
Ne. Obuv nemá žádný vliv na řízení vozidla.
C
Ne. Je důležité dobře vypadat i při řízení motorového vozidla.
553-0195b934-98a6-7370-9dd6-bd185c475c1e.png

553. Může ovlivnit používání nevhodného obutí za jízdy reakční dobu řidiče nutnou k řešení situací v provozu na pozemních komunikacích?

A
Ano. Je vhodné používat k řízení obuv nelimitující řidiče při ovládání vozidla. Zejména při krizovém brždění.
B
Ne. Obuv nemá žádný vliv na řízení vozidla.
C
Ne. Zejména v letním období je vhodné používat otevřenou obuv.
554-0195b934-b18b-7f4b-b461-a72e7a5c0dd4.png

554. Může ovlivnit nevhodně zabezpečené zvíře za jízdy reakční dobu řidiče a čas nutný k vyřešení mimořádné události v provozu na pozemních komunikacích?

A
Ano. Povinností řidiče je zabezpečit přepravované zvíře tak, aby neohrozilo řidiče a přepravované osoby.
B
Ne. Pokud nepřesahuje 20 cm v kohoutku.
C
Ne. Pokud prošlo náležitým výcvikem a tréninkem zajišťujícím jeho bezproblémové chování za jízdy vozidlem.
555-0195b934-c9dc-740d-a39e-38f44956e072.png

555. Za snížené viditelnosti, deště a zhoršených klimatických podmínek je bezpečný odstup za vpředu jedoucím vozidlem?

A
Stejný jako za dobré viditelnosti nebo běžných povětrnostních podmínek.
B
Časový odstup minimálně o 1 sekundu delší než za běžných podmínek.
C
Kratší než za dobré viditelnosti nebo běžných povětrnostních podmínek.
556-0195b934-ed41-7f37-a3d3-8bd3857a9c58.png

556. Nedodržení bezpečné vzdálenosti za vpředu jedoucím vozidlem je v ČR:

A
jednou z nejméně častých příčin vzniku dopravních nehod.
B
jedním z faktorů, který nemá na bezpečnost silničního provozu významný vliv.
C
jednou z nejčastějších příčin vzniku dopravních nehod.
557-0195b935-0691-7471-9df3-196c9f5ac630.png

557. Jakou metodou lze v případě krizové situace minimalizovat brzdnou dráhu na většině povrchů vozovky s vozidlem, které je vybaveno ABS?

A
Přerušovaným brzděním.
B
Citlivým zabrzděním, zejména na kluzkých površích, a podřazováním na nižší převodové stupně.
C
Prudkým a silným sešlápnutím brzdového pedálu společně se sešlápnutím spojkového pedálu až k podlaze vozidla.
558-0195b935-213b-7d09-add1-227a699ef950.png

558. Jakým způsobem lze určit optimální bezpečnou vzdálenost za vpředu jedoucím vozidlem?

A
Vzdáleností mezi patníky u pozemní komunikace při jakékoliv rychlosti.
B
Metodou, při které se údaje vzdálenosti převádí na odhad času. Na začátek je třeba zvolit nějaký pevný bod na okraji pozemní komunikace (například strom). Od okamžiku, kdy vozidlo jedoucí před námi tento bod míjí, začne řidič počítat sekundy. Je-li interval, kdy ke zvolenému bodu přijede vozidlo kratší než 2 sekundy, nejedná se o minimální bezpečnou vzdálenost.
C
Vždy minimálně 20 metrů od předu jedoucího vozidla, přičemž tuto vzdálenost řidičodhadne pomocí pevných bodů u pozemní komunikace.
559-0195b935-3b66-796a-9485-56b34ceea1f6.png

559. Jakým způsobem systém Front assist (systém zabraňující, nebo snižující následky čelního střetu) pomáhá v krizové situaci?

A
Kamerou umístěnou v přední části automobilu nahrává viníka dopravní nehody.
B
Radarovým senzorem, případně doplněným o obrysovou kameru, umístěným v přední části automobilu vyhodnocuje jeho vzdálenost od překážky a v případě nutnosti aktivuje brzdový systém. Před aktivací brzd upozorní řidiče zvukovým a vizuálním znamením.
C
Zesílením přední části automobilu zmírňuje následky případné dopravní nehody.
560-0195b935-68aa-77cc-8c7f-5b499d0e6517.png

560. V rámci dodržování bezpečné a defenzivní jízdy (například na dovolenou či služební cestu) by měl řidič vozidla z výhledu ve vyobrazené dopravní situaci:

A
vidět na vozovce minimálně dvě šipky za vpředu jedoucím vozidlem za běžných podmínek a dodržet tak doporučenou bezpečnou vzdálenost jedoucích vozidel.
B
vidět na vozovce minimálně jednu šipku za vpředu jedoucím vozidlem za běžných podmínek a dodržet tak doporučenou bezpečnou vzdálenost jedoucích vozidel.
C
vidět na vozovce minimálně jednu šipku pouze za vpředu jedoucím osobním vozidlem za běžných podmínek.
561-0195b935-9328-7f5f-8616-46978a2c286c.png

561. Systém ESC (ESP):

A
Udržuje vozidlo v jízdních pruzích.
B
Zajišťuje vyšší brzdný účinek automobilu.
C
Systém který pomáhá stabilizovat vozidlo při začínajícím smyku.
562-0195b935-c044-7ce8-ae0c-621dccb55d2b.png

562. Airbag:

A
Aktivuje se pouze při zapnutí bezpečnostního pásu.
B
Plně nahrazuje funkci bezpečnostních pásů.
C
Plní svou funkci pouze při řádném užití bezpečnostních pásů.
563-0195b935-de4a-712f-ad62-09019722170c.png

563. Ovlivní používání zkrášlovacích prostředků za jízdy reakční dobu řidiče nutnou ke sledování a řešení situací v provozu na pozemních komunikacích?

A
Ano. Řidič se musí věnovat plně řízení vozidla a sledovat situace v provozu na pozemních komunikacích.
B
Ne. Je důležité přijet do cílové destinace řádně a náležitě upraven/upravena.
C
Ne. Při řazení rychlostních stupňů také nemusím držet volant oběma rukama.
564-0195b936-1577-71fe-baea-48787698e5f9.png

564. Ovlivní konzumace potravin za jízdy reakční dobu řidiče nutnou k vyřešení mimořádné události v provozu na pozemních komunikacích?

A
Ne. Pokud konzumuje lehkou a vyváženou stravu.
B
Ne. Konzumace potravin není zakázána.
C
Ano. Řidič se musí věnovat plně řízení vozidla a sledovat situaci v provozu na pozemních komunikacích.
565-0195b936-75cd-7ca2-8448-a8c5250b3b5c.png

565. Může být přetížení nákladního vozidla při přepravě nákladu nebezpečné?

A
Ano může, neboť přetížené vozidlo se v důsledku fyzikálních zákonů může stát neovladatelným.
B
Ne, nemůže. Pokud má řidič dostatek zkušeností s jízdou s přetíženým nákladem, tak dokáže všechny problémy s takovýmto vozidlem eliminovat.
C
Ne nemůže, přetížení vozidla není nebezpečné, pokud řidič dodržuje bezpečnostní přestávky a reaguje na povětrnostní podmínky a další podněty v provozu.
566-0195b936-937d-7cf8-869b-3d7b27458c2f.png

566. Při přepravě dětí a jejich umístění do dětské autosedačky je důležité zejména dbát na:

A
Umístění dětské autosedačky pouze za sedadlem spolujezdce, tedy vzadu vpravo. Jiná sedadla ve vozidle nejsou vybavena systémem ISOFIX.
B
Dostatečnou hmotnost přepravovaného dítěte a jeho neustálého kontaktu dolních končetin s podlahou vozidla.
C
Výšku přepravovaného dítěte, která má zásadní vliv na polohu bezpečnostního pásu, ten nikdy nesmí vést přes krk dítěte.
567-0195b936-ba12-7199-9670-d7b824b08b39.png

567. Kdy je nutné vypnout čelní airbag před sedadlem spolujezdce s ohledem na přepravu dětí v zádržném systému?

A
Bezpodmínečně pokaždé, když je dítě přepravováno v dětském zádržném systému čelem proti směru jízdy automobilu (tzv. vajíčko/protisměrná dětská autosedačka). V případě zádržných systémů instalovaných ve směru jízdy vozidla se airbag nevypíná, ale doporučuje se posunout sedadlo s dětskou autosedačkou směrem dozadu od čelního airbagu.
B
V případě umístění dětské autosedačky na přední sedadlo zůstává tento bezpečnostní prvek vždy aktivní.
C
Pokud mám na dětském zádržném systému použitém čelem proti směru jízdy automobilu (na tzv. vajíčku) ochranné madlo, není nutné čelní airbag vypínat.

568. Při průjezdu levotočivé zatáčky s ohledem na zásady bezpečné jízdy řidič motocyklu

A
neměl by tělem přesahovat podélnou čáru souvislou, aby předcházel rizikovým situacím.
B
může tělem přesahovat do protisměrného jízdního pruhu, jelikož může kdykoli narovnat motocykl, vyhnout se překážce a následně pokračovat v průjezdu zatáčkou.
C
může tělem přesahovat do protisměrného jízdního pruhu, nesmí přesáhnout podélnou čáru souvislou koly motocyklu.

569. Pro optimální průjezd pravotočivou zatáčkou s ohledem na zásady bezpečné jízdy najíždí řidič motocyklu do zatáčky

A
ke středu svého jízdního pruhu, má tak menší poloměr při průjezdu zatáčkou, není nutné, aby viděl co nejdále do zatáčky.
B
do levé části svého jízdního pruhu, má tak větší poloměr při průjezdu zatáčkou a dříve tak vidí do zatáčky.
C
v pravé části svého jízdního pruhu, má tak větší poloměr při průjezdu zatáčkou a dříve tak vidí do zatáčky.
570-0195b936-ddf8-789e-82ef-adb690799f72.png

570. S jakým rizikem může řidič počítat při jízdě za označeným výcvikovým vozidlem autoškoly?

A
Nemusí brát zřetel na žádné zvýšené riziko.
B
S žádným rizikem. Nemusí brát ohled na tyto účastníky silničního provozu.
C
S tím, že vozidlo autoškoly může doprovázet žadatele o ŘO na motocyklu při výcviku nebo při závěrečných zkouškách.
571-0195b937-0108-749a-9c09-eb033adc8f24.png

571. Ve vyobrazené dopravní situaci by měl řidič nákladního automobilu nebo autobusu v obci:

A
Jet nejvýše rychlostí, která je dána obecnou úpravou silničního provozu, není při tom nutno předvídat okolnosti vedoucí k náhlé nutnosti zastavit vozidlo.
B
Jet minimálně 50 km/h.
C
Jet jen takovou rychlostí, aby byl schopen bezpečně zastavit vozidlo.

572. Mezi prvky pasivní bezpečnosti při jízdě na motocyklu patří:

A
čistá zpětná zrcátka.
B
prvky, které zvyšují komfort řidiče při řízení, např.: vyhřívané rukojeti, nastavitelný štít, volitelné nastavení tlumičů pérování.
C
přilba, ochranná bunda, rukavice, ochranné kalhoty a pevná kotníková obuv.
573-0195b937-1b18-7490-92af-a579dd4df59d.png

573. Jedete za dvěma motocykly, jejichž řidiči používají označení “L” (autoškola). Je vzhledem k bezpečnosti silničního provozu vhodné se zařazovat při předjíždění mezi tato vozidla?

A
Ne. Zákon o silničním provozu to sice nezakazuje, avšak nepřispěje to ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu.
B
Ano. Navíc to přispěje ke zvýšení plynulosti silničního provozu.
C
Zařazování se mezi tato vozidla při předjíždění nemá žádný negativní vliv na bezpečnost provozu.
574-0195b937-3723-7815-a667-d2618d663338.png

574. Smí řidič vozidla z výhledu přejíždět podélnou čáru souvislou při předjíždění cyklisty?

A
Ano.
B
Ano, ale pouze v obci.
C
Ne, řidič nesmí předjíždět, jelikož vodorovnou dopravní značku podélnou čáru souvislou je zakázáno přejíždět nebo ji nákladem přesahovat.
575-0195b937-5301-74c5-a29a-a6bb94406ed6.png

575. Řidič vozidla hromadné dopravy osob by měl s ohledem na nevidomé osoby ve vyobrazené dopravní situaci zastavit.

A
Před nápisem BUS na vozovce, aby bylo vidět označení zastávky.
B
U označníku zastávky, protože nevidomé osoby ho naleznou pomocí slepecké hole.
C
U signálního pásu z reliéfní dlažby tak, aby nevidomé osoby bezpečně poznaly místo nástupu do autobusu.

576. Při vyhýbání se překážce na motocyklu, směřuje pohled řidiče:

A
Na překážku, které se chce řidič vyhnout.
B
Stále na jeden statický bod.
C
Dopředu ve směru, kam chce řidič jet.

577. Při otáčení se s motocyklem se řidič dívá:

A
Na pohledu řidiče nezáleží.
B
Do směru, kam se otáčí.
C
Do směru před motocykl.
578-0195b937-7166-7730-8b7b-1b586a221ac0.png

578. Při průjezdu zatáčkou na motocyklu:

A
Pokud je zatáčka pravotočivá, pomáhá si řidič kontaktem levého chodidla nohy se zemí.
B
Zůstávají obě dvě nohy na stupačkách.
C
Pokud je zatáčka pravotočivá, pomáhá si řidič kontaktem pravého chodidla nohy se zemí.
579-0195b937-8bfd-7bb8-a18f-dc58e1ad9e88.png

579. Při průjezdu mírné zatáčky na motocyklu:

A
Zatáčku projíždíme za současného „vymáčknutí“ páčky spojky.
B
Zatáčku projíždíme pod mírným plynem.
C
Zatáčku projíždíme za současného přibrzďování předního kola.
580-0195b937-ab93-7824-b29a-4defba20201e.png

580. Při průjezdu mírné zatáčky na motocyklu:

A
Je vhodné její projetí při výrazném zvyšování dávkování „plynu“.
B
Je vhodné její projetí bez "plynu“.
C
Je vhodné její projetí při rovnoměrném dávkování „plynu“.

581. Řidič motocyklu před zastavením:

A
Nejprve dobrzdí a teprve poté pokládá nohu na zem.
B
Nejprve pokládá nohu na zem a poté dobrzdí.
C
Nohu pokládá na zem s dostatečným předstihem před zastavením motocyklu.
582-0195b937-c287-7cc1-96f1-ddbcd408c577.png

582. Jak může řidič snížit riziko střetu s projíždějícím cyklistou při vystupovaní z vozidla?

A
Řidič vozidla se musí důkladně podívat do zpětného zrcátka na čelním skle a následně se ohlédne přes pravé rameno, aby celou situaci zkontroloval ve skle zadních dveří. Současně levou rukou otevírá dveře, aby projíždějícím cyklistům dal signál, že hodlá vystupovat.
B
Řidič vozidla využívá tzv. holandského manévru, kdy dveře otevře pravou (vzdálenější) rukou, která ho přinutí natočit tělo. Tímto způsobem lépe zkontroluje zpětné zrcátko a přes levé rameno se ohlédne vzad ještě před úplným otevřením dveří.
C
Řidič vozidla nemá povinnost, aby v dané situaci přemýšlel za ostatní účastníky provozu. Cyklista musí předvídat a rychlost jízdy přizpůsobit situaci, aby nedošlo ke kolizi.
583-0195b937-e37b-7e32-82e4-604cbcc9b79b.png

583. Řidič nákladního automobilu nebo autobusu ve vyobrazené dopravní situaci musí předvídat:

A
Nebezpečí náhlého bočního poryvu větru i tam, kde ho dopravní značka neupozorní.
B
Nebezpečí náhlého bočního poryvu větru pouze tam, kde ho upozorní dopravní značka "Boční vítr".
C
Nebezpečí náhlého bočního poryvu větru pouze tam, kde ho upozorní tzv. "větrný rukáv".

584. Co se rozumí pod pojmem "defenzivní jízda"?

A
Takový způsob jízdy, kdy se snažíme splynout se silničním provozem, k ostatním účastníkům silničního provozu se chováme ohleduplně,ukázněně a předvídáme i jejich možné chyby.
B
Takový způsob jízdy, ve kterém soutěžíme s ostatními účastníky provozu o to, kdo je lepší řidič.
C
Takový způsob jízdy, ve kterém jde hlavně o to, abychom byli všude co nejrychleji a udělali co nejméně chyb.
585-0195b938-0149-7664-82ff-ea0753a83f2f.png

585. Jakým způsobem může ovlivnit výhled z vozidla sloupek mezi čelnim sklem a bočním oknem?

A
Takové omezení výhledu je dané konstrukcí vozidla, řidič by měl zohlednit prostor omezeného výhledu a kontrolovat situaci vyhlédnutím za sloupek, jen tak dokáže omezený výhled eliminovat.
B
Taková situace by neměla nastat, konstrukce karoserie je výrobcem uzpůsobena tak, aby měl řidič v každém okamžiku neomezený výhled před vozidlo. Výhled tedy není nikdy omezen.
C
Řidič nemůže takovou situaci vůbec ovlivnit.
586-0195b938-7180-71d9-a984-a5846bf4d70e.png

586. Který z uvedených sdělovačů informuje řidiče motorového vozidla o rozsvícených obrysových světlech?

A
C
B
B
C
A
587-0195b938-a087-7b17-9fe4-9bf461a76a36.png

587. Který z uvedených sdělovačů informuje řidiče motorového vozidla o rozsvícených potkávacích světlech?

A
A
B
C
C
B
588-0195b938-d7a2-7fc0-9af2-9ede428f8c8d.png

588. Který z uvedených sdělovačů informuje řidiče motorového vozidla o rozsvícených dálkových světlech?

A
A
B
B
C
C
589-0195b939-0363-77c7-9d5a-a94537a6b3a4.png

589. Který z uvedených sdělovačů informuje řidiče motorového vozidla o rozsvícených předních mlhových světlech?

A
A
B
C
C
B
590-0195b939-3a00-71cf-acdb-721ea2d81375.png

590. Který z uvedených sdělovačů informuje řidiče motorového vozidla o rozsvícených zadních mlhových světlech?

A
B
B
C
C
A
591-0195b939-5911-7e3a-9767-c561ffb7743e.png

591. Který z uvedených sdělovačů informuje řidiče motorového vozidla o závadě brzdového systému?

A
A
B
B
C
C
592-0195b939-8746-75e0-b29e-e57c95ff757f.jpg

592. Jak se zachováte v místě, kde je tato výstražná dopravní značka?

A
Přizpůsobím jízdu tomu, že se vozovka oproti předcházejícímu úseku výrazně zužuje, a to z obou stran
B
Nezměním způsob jízdy ani chování, protože není důvod očekávat změnu dopravní situace.
C
Zvýším rychlost jízdy, abych byl co nejrychleji z místa zúžení.
593-0195b939-a525-7b0d-83fa-033be8a8d72c.gif

593. Tato dopravní značka označuje:

A
Konec hlavní pozemní komunikace.
B
Hlavní pozemní komunikaci
C
Vedlejší pozemní komunikaci.
594-0195b939-be80-7e91-84fd-13b7d79ad8c1.gif

594. Vyobrazená dopravní značka:

A
Přikazuje řidiči motorového vozidla o třech a více kolech pokračovat v jízdě až po nasazení sněhových řetězů na nejméně dvě hnací kola.
B
Zakazuje vjezd vozidlům s nasazenými sněhovými řetězy.
C
Doporučuje řidiči motorového vozidla o třech a více kolech pokračovat v jízdě až po nasazení sněhových řetězů.

595. Tato značka upozorňuje na:

A
Místo,kde se vozovka oproti předcházejícímu úseku výrazně zužuje, a to z obou stran.
B
Místo, kde se vozovka oproti předcházejícímu úseku výrazně zužuje z jedné strany.
C
Místo, kde při souběžné jízdě platí střídavé řazení do jízdního proudu průběžného pruhu.
596-0195b939-dccf-7f4e-ab40-c34b686c1b78.jpg

596. Tato dopravní značka:

A
Upozorňuje na přechod pro chodce, který by řidič jinak neočekával a který není viditelný z dostatečné vzdálenosti.
B
Upozorňuje na místo nebo úsek pozemní komunikace s možností zvýšeného výskytu chodců anebo častého přecházení chodců přes pozemní komunikaci.
C
Upozorňuje na místo nebo úsek pozemní komunikace, v jejichž blízkosti se chodci často pohybují nebo shromažďují, přecházejí vozovku, nebo kde hrozí zvýšené nebezpečí jejich nenadálého vběhnutí do vozovky.
597-0195b939-f6d7-73b6-9bf1-17a5d068c53b.jpg

597. Tato dopravní značka:

A
Upozorňuje na dvě nebo více po sobě následujících zatáček (směrových oblouků), z nichž první je vlevo, a jejichž bezpečné projetí vyžaduje výrazné snížení rychlosti jízdy.
B
Upozorňuje na místo nebo úsek pozemní komunikace, kde může dojít ke smyku vozidla i za neztížených povětrnostních podmínek.
C
Upozorňuje na místo nebo úsek pozemní komunikace, kde může dojít ke smyku vozidla za ztížených povětrnostních podmínek, například za deště nebo sněžení.
598-0195b93a-1246-7f97-8c04-3f06f5095f4b.jpg

598. Tato dopravní značka:

A
Upozorňuje na místo, kde se vozovka oproti předcházejícímu úseku výrazně rozšiřuje, a to z obou stran.
B
Upozorňuje na místo, kde se snižuje počet jízdních pruhů a kde při souběžné jízdě platí střídavé řazení do jízdního proudu.
C
Upozorňuje na místo, kde se vozovka oproti předcházejícímu úseku výrazně zužuje, a to z obou stran.
599-0195b93a-32da-7205-8bcc-ac6d47eeb4f9.jpg

599. Tato dopravní značka:

A
Upozorňuje na železniční přejezd, který je vybaven přejezdovým zabezpečovacím zařízením, které by řidič jinak neočekával.
B
Upozorňuje na každou křižovatku, na které je provoz řízen světelnými signály.
C
Upozorňuje na místo, kde je provoz na pozemní komunikaci řízen světelnými signály, které by řidič jinak neočekával, nebo které nejsou s ohledem na místní podmínky viditelné z dostatečné vzdálenosti.
600-0195b93a-53f4-796f-a26e-076e6480f019.jpg

600. Tato dopravní značka:

A
Upozorňuje na dvě nebo více po sobě následujících zatáček (směrových oblouků), z nichž první je vpravo, a jejichž bezpečné projetí vyžaduje výrazné snížení rychlosti jízdy.
B
Upozorňuje na dvě nebo více po sobě následujících zatáček (směrových oblouků), z nichž první je vlevo, a jejichž bezpečné projetí vyžaduje výrazné snížení rychlosti jízdy.
C
Upozorňuje na zatáčku (směrový oblouk) vpravo, jehož bezpečné projetí vyžaduje výrazné snížení rychlosti jízdy.