Prohlížejte otázky 751 až 792 z celkových 792 otázek.
751. Jestliže vzduchová hmota proudí nad teplejší povrch, než byla oblast jejího vzniku, je tato vzduchová hmota:
752. Útvar znázorněný na synoptické mapě zobrazuje:
753. Útvar znázorněný na synoptické mapě znázorňuje:
754. Synoptická mapa slouží:
755. Výška vlny se měří:
756. Tlak vzduchu zpravidla měříme aneroidem v:
757. Silný studený vítr ze severu nebo severozápadu se ve Středomoří označuje jako:
758. Na synoptické mapě je takto znázorněna:
759. Na synoptické mapě je takto znázorněna:
760. Na synoptické mapě je okluzní fronta označena:
761. Rychlost větru měříme anemometrem v:
762. Na synoptické mapě je mrholení zobrazeno symbolem:
763. Uvedený symbol na synoptické mapě znamená:
764. Uvedený symbol na synoptické mapě znamená:
765. V průběhu působení pevninské brízy vane vítr:
766. Studený a nárazovitý vítr přicházející od severovýchodu dosahující někdy až síly vichřice se na Jadranu nazývá:
767. Synoptická mapa znázorňuje:
768. Jestliže jsou na synoptické mapě izobary těsně vedle sebe, lze očekávat:
769. Jestliže jsou na synoptické mapě izobary od sebe značně vzdáleny, lze očekávat:
770. Jestliže se na horizontu objeví oblak cumulonimbus s vrcholkem připomínajícím kovadlinu, lze očekávat:
771. Červená obloha při východu slunce naznačuje:
772. Slunce zapadá za husté tmavé oblaky na horizontu. Oblaky mají červeně zbarvené okraje. Lze očekávat:
773. Část zemské atmosféry, ve které se odehrávají veškeré atmosférické děje se nazývá:
774. Na moři se tvoří hustší bílé čepice z přepadajících hřebenů. Podle Beaufortovy stupnice stavu moře se jedná o stupeň vlnění:
775. Hraniční linie, tak zvaná fronta, se vytváří:
776. Nejnižší tlak se nalézá:
777. Jak se nazývá proces uzavírání teplého sektoru tlakové níže:
778. Ve středu anticyklóny je tlak:
779. Záchranné vybavení lodi při plavbě do 1 námořní míle od břehu tvoří nejméně:
780. Předepsaný počet záchranných kruhů (podkov) na lodi při plavbě do 1 námořní míle od břehu je nejméně:
781. Záchranné kruhy (podkovy) musí být pro plavbu vybaveny:
782. Záchranný kruh (podkova) má zpravidla barvu:
783. Počet záchranných vest na lodi při plavbě na moři musí být nejméně:
784. Je-li záchranná vesta vybavena příslušenstvím, pak to zpravidla bývá:
785. Bezpečnostní pásy na lodi při plavbě do 1 námořní míle od břehu:
786. Záchranný ostrůvek na lodi při plavbě do 1 námořní míle od břehu:
787. Havarijní situace, které mohou na lodi při plavbě na moři vzniknout, jsou:
788. Manévr "muž přes palubu"je povinen kapitán:
789. K hašení požáru na lodi nelze v žádném případě použít hasicí přístroj:
790. Mezi prostředky, nezbytné na lodi v případě vodního poplachu (pronikání vody do poškozené lodi), patří:
791. V případě lodního poplachu (opuštění vážně poškozené lodě) kapitán:
792. V případě lodního poplachu (opuštění vážně poškozené lodě) kapitán: