Prohlížejte otázky 601 až 650 z celkových 650 otázek.
601. Zrcadlem nafukovacího člunu se nazývá
602. Ke kotvicí bóji je nejbezpečnější připlout s člunem
603. Na pokyn kapitána člunu „Hodit kotvu!“ určený člen posádky
604. Z mapy jsme nalezli, že musíme plout kursem KD = 205°. Chceme-li provést korekci na magnetickou deklinaci, kterou jsme stanovili jako +3°, a deviaci, která je pro tento kurs rovna +2°, poplujeme kompasovým kursem:
605. Převržený nafukovací člun
606. Jeden uzel (1 kn) je jednotka
607. Zápis 045 v plavebním deníku znamená:
608. Při plavbě ve skluzu je oproti výtlačné plavbě
609. Loď musí vést pozorování
610. V roce 1998 nalezená magnetická deklinace pro údaj z mapy Var 2°W (1992) incr. 20´ annually bude:
611. Na evropských pobřežích probíhají slapové jevy
612. Po zakotvení větší lodi v proudu
613. Kompasový kurs při snosu proudem se nejjednodušeji stanoví
614. Každá loď musí plout bezpečnou rychlostí, to znamená
615. Řetěz mezi kotevním lanem a kotvou
616. Při výstupu z vody po ponoru na malý gumový člun nejprve
617. V roce 2000 nalezená magnetická deklinace pro údaj z mapy Var. 1°W (1994) decr. 30´ annually bude
618. Při výstupu z vody po ponoru na loď po žebříku:
619. Přiblíží-li se k sobě dvě plavidla se strojním pohonem
620. Zeměpisná šířka je souřadnice bodu měřená jako úhel směrem
621. Za výtlačné plavby má na plavbu největší vliv
622. Předepsaná světla musí být vystavována
623. Příčinou nedostatku paliva v motoru nemůže být:
624. V roce 1999 nalezená magnetická deklinace pro údaj z mapy Var 1°W (1995) decr. 30´ annually bude
625. Hlavní výhoda stanovení vlastní pozice z náměrů na 3 body a s využitím vlastností středového úhlu kružnice je
626. Délka kotevního lana nafukovacího člunu by měla být
627. Odečet vzdáleností mezi dvěma body na mapě provádíme
628. Činnost, podniknutá k zabránění srážce, se provádí:
629. Ustřižený pojistný kolíček vrtule způsobí
630. Po ponoru skupiny potápěčů z lodě je před odplutím z lokality nejdůležitější
631. Pokud se bod, na který bereme náměr, nachází na jihozápad od nás, na kompasu odečteme:
632. Pro stanovení polohy při terestrické navigaci (v dohledu pevných orientačních bodů) musíme znát alespoň:
633. Při výstupu z vody po ponoru na malý gumový člun
634. K vynesení předepsaného kursu KD = 035° a předpokládané vzdálenosti 30 námořních mil z místa naší polohy na mapě využijeme navigačního trojúhelníku a odpichovátka, přičemž tento úhel:
635. Pobřežní bríza obvykle vane
636. Které z následujících tvrzení je správné?
637. Boční světlo na pravoboku je:
638. Jsou-li potápěči vyzvedáváni přímo lodí, nastupují na žebřík
639. Boční světlo na levoboku je:
640. Chceme-li plout podle mapy kursem KD = 270° při stanovené magnetické deklinaci -3°, při snosu proudem -2°, a je-li možno zanedbat deviaci, budeme na kompasu udržovat kurs
641. Při driftovém potápění jako vedoucí skupiny
642. Přiblíží-li se k sobě dvě plavidla se strojním pohonem
643. Které z následujících tvrzení neplatí při činnosti „muž přes palubu“ na nafukovacím člunu ve slapovém proudu a ve větru:
644. Tzv. nula mapy (chart datum, CD) je dána
645. Jedna námořní míle (1 Nm) byla stanovena jako vzdálenost odpovídající:
646. Co by měla udělat první dvojice při potápění z malého člunu?
647. Při potápění z malého člunu ve vlnách je nejvhodnější místo pro nasazení dýchacího přístroje:
648. Které z následujících tvrzení neplatí?
649. K bezpečnému vyznačení pozice vystupujícího potápěče před vyzvednutím člunem slouží:
650. Sundání ploutví před výstupem na loď po žebříku: