Otázky pro Strážník - Stránka 16 z 22

Prohlížejte otázky 751 až 800 z celkových 1092 otázek.

751. Podle zákona o krajích hejtmana:

A
volí rada kraje z řad svých členů
B
jmenuje vláda
C
volí zastupitelstvo kraje z řad svých členů

752. Krajský úřad podle zákona o krajích tvoří:

A
hejtman a zaměstnanci kraje zařazení do krajského úřadu
B
pouze zaměstnanci kraje zařazení do krajského úřadu
C
ředitel a zaměstnanci kraje zařazení do krajského úřadu

753. Podle zákona o krajích vykonávají orgány kraje přenesenou působnost ve věcech:

A
které stanoví zákon
B
které stanoví zákony a nařízení vlády
C
které jsou stanoveny zákony a prováděcími vyhláškami

754. Podle zákona o Sbírce právních předpisů územních samosprávných celků a některých správních úřadů se za den vyhlášení nařízení kraje obvykle považuje:

A
den zveřejnění nařízení kraje ve Sbírce právních předpisů územních samosprávných celků a některých správních úřadů
B
den vyhlášení ve Sbírce zákonů
C
patnáctý den vyvěšení na úřední desce krajského úřadu

755. Podle zákona o Sbírce právních předpisů územních samosprávných celků a některých správních úřadů nabývají předpisy kraje obvykle účinnosti:

A
počátkem patnáctého dne následujícího po dni jejich vyhlášení formou zveřejnění ve Sbírce právních předpisů územních samosprávných celků a některých správních úřadů
B
patnáctým dnem po vyvěšení na úřední desce krajského úřadu, pokud v něm není stanoven pozdější počátek účinnosti
C
patnáctým dnem po vyhlášení ve Sbírce zákonů, pokud v něm není stanoven pozdější počátek účinnosti

756. Podle zákona o živnostenském podnikání soustavná činnost provozovaná samostatně, vlastním jménem, na vlastní odpovědnost, za účelem dosažení zisku:

A
je vždy živností
B
je za podmínek stanovených živnostenským zákonem živností
C
nemůže být živností

757. Podle zákona o živnostenském podnikání nabízení nebo poskytování služeb směřujících bezprostředně k uspokojování sexuálních potřeb:

A
je živností, pokud tak určí obec
B
živností není
C
je živností

758. Podle zákona o živnostenském podnikání prodej nezpracovaných rostlinných a živočišných výrobků z vlastní drobné pěstitelské a chovatelské činnosti fyzickými osobami:

A
je živností
B
je živností, pokud tak určí obec
C
není živností

759. Podle zákona o živnostenském podnikání může tržní řád vydat:

A
kraj v samostatné působnosti formou obecně závazné vyhlášky kraje
B
obec v přenesené působnosti formou nařízení obce
C
podnikatel, který v této oblasti podniká

760. Podle zákona o živnostenském podnikání se provozovnou rozumí prostor:

A
v němž je podnikatel hlášen k trvalému pobytu
B
v němž je živnost provozována
C
který musí být vždy ve vlastnictví podnikatele

761. Podle živnostenského zákona prodávat zboží též v mobilních provozovnách podnikatelé:

A
nemohou
B
mohou
C
mohou jen po schválení příslušné obce

762. Podle živnostenského zákona se automat nebo obdobné zařízení sloužící k prodeji zboží nebo poskytování služeb a mobilní provozovna za provozovnu:

A
nepovažuje
B
považuje po oznámení obecnímu úřadu
C
považuje

763. Podle živnostenského zákona musí být provozovna určená pro prodej zboží nebo poskytování služeb spotřebitelům, s výjimkou automatů, trvale a zvenčí viditelně označena také:

A
jménem a příjmením majitele provozovny
B
jménem a příjmením dodavatele zboží a služeb
C
jménem a příjmením osoby odpovědné za činnost provozovny

764. Podle živnostenského zákona, právnická osoba jako podnikatel nebo podnikající fyzická osoba se dopustí přestupku mimo jiné tím, že:

A
neoznámí minimálně týden předem uzavření provozovny
B
není v provozovně trvale přítomen
C
trvale a zvenčí viditelně neoznačí provozovnu prodejní nebo provozní dobou určenou pro styk se spotřebiteli, nejedná-li se o mobilní provozovnu nebo automat

765. Podle zákona o živnostenském podnikání živnostenskou kontrolu provádějí v rámci své působnosti:

A
živnostenské úřady
B
celní úřady
C
finanční úřady

766. Podle zákona o živnostenském podnikání přizvat jím zvolenou třetí osobu v průběhu živnostenské kontroly podnikatel:

A
je oprávněn
B
je povinen
C
není oprávněn

767. Podle živnostenského zákona zaměstnanci živnostenského úřadu se při kontrole:

A
nemusí prokazovat žádným průkazem ani pověřením k jednotlivé kontrole
B
prokazují průkazem osoby vykonávající kontrolu vydaným Českou obchodní inspekcí
C
prokazují průkazem osoby vykonávající kontrolu vydaným obcí nebo krajem nebo není- li obcí nebo krajem takový průkaz vydán, písemným pověřením k jednotlivé kontrole

768. Právo každého pokojně se shromažďovat:

A
je upraveno v zákoně č. 84/1990 Sb., o právu shromažďovacím, ve znění pozdějších předpisů
B
je upraveno v zákoně č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů
C
není upraveno žádným zákonem

769. Podle zákona o právu shromažďovacím předchozího povolení obecního úřadu, pověřeného obecního, krajského úřadu nebo Ministerstva vnitra ke shromáždění:

A
je třeba jen v případě, kdy se shromáždění zúčastní více než 50 osob
B
je třeba vždy
C
není třeba

770. Pouliční průvody se ve smyslu zákona o právu shromažďovacím za shromáždění:

A
nepovažují
B
považují, pokud je počet účastníků vyšší než 100 osob
C
považují

771. Shromáždění související s poskytováním služeb se ve smyslu zákona o právu shromažďovacím za shromáždění:

A
považují
B
považují v případě, kdy jsou konána veřejně
C
nepovažují

772. Shromáždění ve smyslu zákona o právu shromažďovacím může mimo jiné svolat občan starší:

A
15 let
B
21 let
C
18 let

773. Podle zákona o právu shromažďovacím svolavatel potřebný počet způsobilých pořadatelů starších 18 let:

A
je povinen zajistit
B
není povinen zajistit
C
je povinen zajistit pouze v případě, že tak určí Policie ČR

774. Podle zákona o právu shromažďovacím pořadatelům dávat závazné pokyny je povinen:

A
příslušník Policie ČR
B
svolavatel
C
určený pracovník obecního úřadu

775. Účastníci shromáždění jsou podle zákona o právu shromažďovacím povinni dbát pokynů:

A
svolavatele a osob, které určí obecní úřad
B
svolavatele a pořadatelů
C
pouze pořadatelů

776. Podle zákona o právu shromažďovacím je svolavatel oprávněn vydávat účastníkům shromáždění pokyny k zajištění řádného průběhu shromáždění:

A
pouze přímo
B
pouze prostřednictvím pořadatelů nebo příslušníků Policie ČR
C
přímo nebo s pomocí pořadatelů

777. Podle zákona o právu shromažďovacím je povinen shromáždění ukončit:

A
pořadatel
B
svolavatel
C
pouze určený pracovník obecního úřadu

778. Je-li důvodná obava, že shromáždění bude rušeno, může svolavatel podle zákona o právu shromažďovacím požádat o poskytnutí ochrany:

A
v závislosti na místě konání shromáždění obecní úřad, pověřený obecní úřad, krajský úřad nebo Ministerstvo vnitra nebo Policii ČR
B
obecní policii nebo příslušný útvar Policie ČR
C
obecní úřad nebo obecní policii

779. Podle zákona o právu shromažďovacím může proti rozpuštění shromáždění svolavatel nebo účastník shromáždění do 15 dnů podat žalobu u:

A
krajského úřadu
B
obecního úřadu
C
soudu

780. Podle zákona o právu shromažďovacím obecní úřad, pověřený obecní úřad, krajský úřad nebo Ministerstvo vnitra na shromáždění svého zástupce vyslat:

A
může
B
musí
C
nemůže

781. Podle zákona o právu shromažďovacím, jestliže se shromáždění koná, ačkoliv bylo zakázáno, může za nekonajícího nebo nepřítomného zástupce obecního úřadu, pověřeného obecního úřadu, krajského úřadu nebo Ministerstva vnitra, v závislosti na místě konání shromáždění, shromáždění rozpustit také:

A
kterýkoliv příslušník nebo zaměstnanec Policie ČR
B
strážník
C
policista

782. Účastníci shromáždění jsou povinni podle zákona o právu shromažďovacím po ukončení shromáždění:

A
do 30 minut místo opustit
B
pokojně se rozejít
C
uklidit místo konání shromáždění

783. Podle § 12 odstavec 1 zákona o právu shromažďovacím, jestliže se shromáždění koná, ačkoliv bylo zakázáno, vyzve svolavatele, aby shromáždění neprodleně ukončil:

A
strážník
B
příslušník Vojenské policie nebo celník ve službě
C
zástupce obecního úřadu, pověřeného obecního úřadu, krajského úřadu nebo Ministerstva vnitra

784. Jestliže shromáždění se má konat na místě, kde by účastníkům hrozilo závažné nebezpečí pro jejich zdraví, obecní úřad, pověřený obecní úřad, krajský úřad nebo Ministerstvo vnitra, v závislosti na místě konání shromáždění, je podle zákona o právu shromažďovacím:

A
odloží
B
povolí
C
zakáže

785. Podle zákona o právu shromažďovacím poskytnout obecnímu úřadu, pověřenému obecnímu úřadu, krajskému úřadu nebo Ministerstvu vnitra na jeho žádost součinnost nezbytnou k zajištění řádného průběhu shromáždění, svolavatel:

A
je povinen
B
není povinen
C
v odůvodněných případech může

786. Jestliže by oznámený účel shromáždění směřoval k výzvě popírat nebo omezovat osobní, politická nebo jiná práva osob, zakáže je podle zákona o právu shromažďovacím:

A
Policie ČR
B
státní zástupce
C
příslušný úřad, jemuž bylo shromáždění oznámeno

787. Je-li shromáždění rozpuštěno, jsou účastníci podle zákona o právu shromažďovacím místo shromáždění povinni:

A
do 30 minut opustit
B
neprodleně opustit
C
neopustit

788. Podle zákona o právu shromažďovacím účastníci shromáždění nesmějí mít u sebe mimo jiné:

A
pouze střelné zbraně
B
střelné zbraně, výbušniny nebo pyrotechnické výrobky
C
výbušniny nebo předměty zábavné pyrotechniky; na střelné zbraně se toto ustanovení nevztahuje

789. Podle zákona o Policii ČR orgány veřejné správy včetně orgánů obce pomoc, požadovanou policistou v rozsahu potřebném pro splnění konkrétního úkolu Policie ČR, zejména potřebné podklady a informace, pokud jim v tom nebrání zákonná nebo státem uznaná povinnost mlčenlivosti anebo plnění jiné zákonné povinnosti:

A
nejsou povinny poskytnout
B
jsou povinny poskytnout
C
mohou poskytnout

790. Podle zákona o Policii ČR na skutečnosti, které mohou vést k ohrožení nebo porušení veřejného pořádku a bezpečnosti, Policie ČR:

A
orgány obce upozorňuje jen v případě závažných trestných činů
B
orgány obce neupozorňuje
C
orgány obce upozorňuje

791. Podle zákona o Policii ČR je oprávněn vstoupit do obydlí nebo jiného prostoru, vznikne-li důvodné podezření, že se tam nachází zemřelý:

A
státní zástupce
B
policista
C
policista nebo strážník obecní (městské) policie

792. Podle zákona o Policii ČR přítomnost nezúčastněné osoby při vstupu do obydlí nebo jiného prostoru policista zajistit:

A
je povinen pouze v případě, kdy úkon provádí sám
B
nemusí, hrozí-li nebezpečí z prodlení nebo by mohlo dojít k ohrožení života anebo zdraví nezúčastněné osoby
C
není povinen nikdy

793. Podle zákona o Policii ČR použít zbraň ke zneškodnění zvířete policista:

A
je oprávněn kdykoliv
B
není oprávněn
C
je oprávněn, pokud zvíře ohrožuje život nebo zdraví osoby

794. Podle zákona o Policii ČR za účelem získání poznatků o trestné činnosti odhaluje skutečnosti nasvědčující tomu, že byl spáchán trestný čin:

A
policista
B
soudce
C
strážník obecní (městské) policie

795. Podle zákona o Policii ČR lze spolupráci s obcemi při zabezpečování místních záležitostí veřejného pořádku stanovit:

A
vyhláškou Ministerstva vnitra
B
koordinační dohodou
C
nařízením obce

796. Policie ČR podle zákona o Policii ČR neplní úkol:

A
chránit bezpečnost osob a majetku a veřejný pořádek
B
předcházet trestné činnosti
C
provádět pořadatelskou službu u sportovních, kulturních a obdobných podniků

797. Podle § 41 odstavec 1 zákona o Policii ČR policista při plnění úkolu policie do živnostenské provozovny, herny, kasina a dalších prostor, kde jsou provozovány hazardní hry:

A
není oprávněn vstupovat
B
je oprávněn vstupovat do prostor, u kterých lze mít důvodně za to, že se v nich zdržují fyzické osoby, a to jen v prodejní a provozní době
C
je oprávněn vstupovat do prostor, u kterých lze mít důvodně za to, že se v nich zdržují fyzické osoby, a to i po skončení prodejní nebo provozní doby

798. Pokud zákon o Policii ČR nebo jiný právní předpis nestanoví jinak, uposlechnout výzvy anebo pokynu nebo vyhovět žádosti policie nebo policisty je povinen bez zbytečného odkladu a bezplatně:

A
každý
B
pouze podezřelý ze spáchání protiprávního jednání nebo svědek
C
každý, vyjma podnikajících fyzických a právnických osob, které tak činí za úplatu

799. Zastavit dopravní prostředek a provést jeho prohlídku, pátrá-li po věcech pocházejících z trestné činnosti anebo souvisejících s trestnou činností, má-li důvodné podezření, že se v dopravním prostředku taková věc nachází, je oprávněn:

A
policista
B
policista nebo strážník obecní (městské) policie
C
strážník obecní (městské) policie se souhlasem policisty

800. Trestný čin je protiprávní čin, který označuje za trestný:

A
trestní řád
B
trestní zákon
C
trestní zákon a trestní řád a který vykazuje znaky uvedené v takovém zákoně.

Nainstalujte si aplikaci Aktuální Testy