Otázky pro Strážník - Stránka 22 z 22

Prohlížejte otázky 1051 až 1092 z celkových 1092 otázek.

505-01963090-79fc-7931-a81a-e56af1ee4070.png

1051. Tato dopravní značka označuje parkoviště (IP 11b):

A
kde je dovoleno podélné stání
B
kde je dovoleno stání na chodníku
C
kde je dovoleno kolmé nebo šikmé stání
506-01963090-9dcd-75d6-97ac-e953b3caf2f2.png

1052. Tato dopravní značka vyznačuje (IP 11d):

A
stání na chodníku podélné
B
podélné stání
C
parkoviště stání na chodníku kolmé nebo šikmé
507-01963090-bbc1-7609-a135-26c2d928389c.png

1053. Tato dopravní značka (IP 13c) informuje o:

A
vyhrazeném parkovišti
B
parkovišti s parkovacím automatem
C
parkovišti s parkovacím kotoučem

1054. Podle zákona o silničním provozu „silnice pro motorová vozidla“ je pozemní komunikace označená dopravní značkou:

A
„Silnice pro motorová vozidla“ (IZ 2a)
B
„Pozemní komunikace – IPK“
C
„Dálnice a silnice pro motorová vozidla - ID 16c“
509-01963090-ec3e-71ee-a044-3a6957b1258c.png

1055. Tato dopravní značka (IZ 8a) informuje o:

A
ukončení zóny s dopravním omezením
B
průběhu úseku s dopravním omezením
C
zóně s dopravním omezením
510-01963091-0f36-7a96-8b5a-836cb96f8888.png

1056. Tato dopravní značka znamená (IZ 5a):

A
obytná zóna
B
pěší zóna
C
zóna, vyhrazená pro pěší
511-01963091-2f8b-7a90-8c13-e98b92582185.png

1057. Tato dopravní značka znamená (P 7):

A
přednost protijedoucích vozidel
B
střídavý provoz
C
zákaz jízdy v obou směrech
512-01963091-49d4-7751-ac64-97b74a77d01d.png

1058. Toto dopravní zařízení:

A
vyznačuje vyhrazené parkoviště
B
vyznačuje zejména úplnou uzavírku vozovky; zábrana se používá i k vyznačení ohrazení pracoviště
C
označuje zejména nebezpečnou zatáčku
513-01963091-6808-7cbd-8cc6-5219c9abc4e0.png

1059. Tato dopravní značka znamená (P 8):

A
přednost před protijedoucími vozidly
B
provoz v obou směrech
C
přednost protijedoucích vozidel
514-01963091-8491-76be-804f-244cb47f261c.png

1060. Toto dopravní zařízení znamená (Z 1):

A
dopravní kužel
B
zábrana pro označení uzavírky
C
vodící tabule

1061. Podle zákona č. 65/2017 Sb., o ochraně zdraví před škodlivými účinky návykových látek, je osoba, u které je důvodné podezření, že pod vlivem alkoholu nebo jiné návykové látky vykonává nebo vykonávala činnost, při níž by mohla ohrozit život nebo zdraví svoje nebo jiné osoby nebo poškodit majetek, povinna splnit povinnost podrobit se orientačnímu vyšetření a odbornému lékařskému vyšetření:

A
jen na výzvu lékaře ve zdravotnických zařízeních k tomu odborně a provozně způsobilých
B
pouze na výzvu policisty nebo lékaře
C
na výzvu příslušníka Policie České republiky, příslušníka Vojenské policie, příslušníka nebo občanského zaměstnance Vězeňské služby, příslušníka Generální inspekce bezpečnostních sborů, úředníka Probační a mediační služby, pracovníka zařízení pro výkon ústavní výchovy nebo ochranné výchovy a pro preventivně výchovnou péči nebo azylového zařízení, který je k tomu písemně pověřen ředitelem takového zařízení, strážníka obecní policie nebo osoby pověřené kontrolou podle jiného právního předpisu, případně, za podmínek stanovených jiným právním předpisem, na výzvu zaměstnavatele povinné osoby nebo jejího ošetřující lékaře

1062. Podle zákona č. 65/2017 Sb., o ochraně zdraví před škodlivými účinky návykových látek, je mimo jiné zakázáno kouřit:

A
ve všech zařízeních společného stravování od 12:00 do 14:00
B
ve veřejnosti volně přístupném vnitřním prostoru, s výjimkou stavebně odděleného prostoru vyhrazeného ke kouření; vnitřním prostorem se rozumí vnitřní prostor stavby podle stavebního zákona, s výjimkou dočasných staveb
C
v domácnostech, kde se nachází osoby mladší 15 let

1063. Podle zákona č. 65/2017 Sb., o ochraně zdraví před škodlivými účinky návykových látek, spočívá-li orientační vyšetření na ovlivnění alkoholem v dechové zkoušce provedené analyzátorem alkoholu v dechu, který splňuje podmínky stanovené jiným právním předpisem, odborné lékařské vyšetření se:

A
provede vždy následně
B
neprovede
C
se provede na základě uvážení osoby, která k orientačnímu vyšetření vyzvala

1064. Podle zákona č. 65/2017 Sb., o ochraně zdraví před škodlivými účinky návykových látek, osoba, která mimo jiné vykonává nebo vykonávala činnost, při níž by mohla ohrozit život nebo zdraví svoje nebo jiné osoby nebo poškodit majetek, splnit povinnost podrobit se orientačnímu vyšetření a odbornému lékařskému vyšetření:

A
je povinna pouze je-li starší 18 let
B
není povinna
C
je povinna

1065. Podle zákona č. 65/2017 Sb., o ochraně zdraví před škodlivými účinky návykových látek, osoba, u které je důvodné podezření, že přivodila sobě nebo jiné osobě újmu na zdraví anebo způsobila jiné osobě škodu na majetku v souvislosti s požitím alkoholického nápoje nebo jiné návykové látky, splnit povinnost podrobit se orientačnímu vyšetření a odbornému lékařskému vyšetření:

A
je povinna pouze je-li starší 21 let
B
není povinna
C
je povinna

1066. Podle zákona č. 65/2017 Sb., o ochraně zdraví před škodlivými účinky návykových látek, tabákové výrobky, kuřácké pomůcky, bylinné výrobky určené ke kouření, elektronické cigarety, nikotinové sáčky bez obsahu tabáku a výrobky obsahující nikotin lze prodávat mimo jiné:

A
kdekoliv
B
v prodejnách specializovaných na prodej tohoto zboží, prodejnách, které jsou potravinářským podnikem, prodejnách s převažujícím sortimentem denního a jiného periodického tisku, provozovnách stravovacích služeb
C
ve všech zařízeních společného stravování provozovaných na základě hostinské činnosti nebo v ubytovacích zařízeních

1067. Podle zákona č. 65/2017 Sb., o ochraně zdraví před škodlivými účinky návykových látek, prodej, výroba a dovoz potravinářských výrobků a hraček napodobujících tvar a vzhled tabákových výrobků nebo kuřáckých pomůcek:

A
se zakazuje pouze osobám mladším 18 let
B
se zakazuje
C
je povolen

1068. Podle zákona č. 65/2017 Sb., o ochraně zdraví před škodlivými účinky návykových látek, prodávat nebo podávat, jakož bezúplatně přenechat nebo přenechat jako formu protiplnění tabákové výrobky, bylinné výrobky určené ke kouření, elektronické cigarety, nikotinové sáčky bez obsahu tabáku a výrobky obsahující nikotin:

A
se zakazuje osobám mladším 18 let
B
je povoleno osobám, které dovršily 16 let pouze se souhlasem zákonného zástupce
C
je povoleno osobám, které dovršily 16 let

1069. Podle zákona č. 65/2017 Sb., o ochraně zdraví před škodlivými účinky návykových látek, tabákové výrobky, kuřácké pomůcky, bylinné výrobky určené ke kouření, elektronické cigarety, nikotinové sáčky bez obsahu tabáku a výrobky obsahující nikotin se zakazuje prodávat mimo jiné:

A
pouze na všech sportovních akcích
B
na akcích určených pro osoby mladší 18 let
C
na všech kulturních, společenských a sportovních akcích

1070. Podle zákona č. 65/2017 Sb., o ochraně zdraví před škodlivými účinky návykových látek, prodej tabákových výrobků, kuřáckých pomůcek, bylinných výrobků určených ke kouření, elektronických cigaret, nikotinových sáčků bez obsahu tabáku a výrobků obsahujících nikotin prostřednictvím prodejních automatů, u nichž nelze vyloučit prodej těchto výrobků osobám mladším 18 let věku, je:

A
povolen
B
zakázán pouze v ubytovacích zařízeních určených k ubytování dětí a mládeže
C
zakázán

1071. Podle zákona č. 65/2017 Sb., o ochraně zdraví před škodlivými účinky návykových látek, nedodržuje-li osoba zákaz kouření nebo zákaz používání elektronické cigarety, je provozovatel zákonem stanovených prostor povinen:

A
vyzvat osobu, aby v tomto jednání nepokračovala nebo aby prostor opustila; tato osoba je povinna výzvy uposlechnout
B
požádat zaměstnance krajské hygienické stanice o zákrok směřující k dodržení zákazu
C
požádat příslušného správce daně o zákrok směřující k dodržení zákazu

1072. Podle zákona č. 65/2017 Sb., o ochraně zdraví před škodlivými účinky návykových látek se zakazuje prodávat alkoholický nápoj mimo jiné:

A
osobě zjevně ovlivněné alkoholem nebo jinou návykovou látkou
B
ve specializovaných odděleních velkoplošných prodejen určených k prodeji alkoholických nápojů, v prodejnách potravin a smíšených prodejnách
C
osobám starším 18 let

1073. Podle zákona č. 65/2017 Sb., o ochraně zdraví před škodlivými účinky návykových látek se zakazuje prodávat nebo podávat alkoholické nápoje mimo jiné:

A
ve specializovaných odděleních velkoplošných prodejen určených k prodeji alkoholických nápojů, v prodejnách potravin a smíšených prodejnách
B
v dopravním prostředku určeném pro veřejnou hromadnou dopravu osob, s výjimkou veřejného dopravního prostředku dálkové železniční, letecké, vodní a dálkové autobusové dopravy, a dále dopravního prostředku pro veřejnou hromadnou dopravu osob užitého pro zájezdovou dopravu, cestovní ruch, nostalgické, historické a propagační jízdy a jízdy na objednávku
C
na všech akcích určených osobám starším 18 let

1074. Podle zákona č. 65/2017 Sb., o ochraně zdraví před škodlivými účinky návykových látek se zakazuje prodávat nebo podávat alkoholické nápoje mimo jiné:

A
na všech akcích určených osobám starším 18 let
B
ve škole a školském zařízení, nejde-li o prodej nebo podávání v prostoru školy a školského zařízení využívaného v rámci soustavné přípravy na budoucí povolání v oborech vzdělání se zaměřením na gastronomii, hotelnictví, zemědělství, potravinářství nebo potravinářskou chemii
C
ve všech zařízeních společného stravování provozovaných na základě hostinské činnosti

1075. Podle zákona č. 65/2017 Sb., o ochraně zdraví před škodlivými účinky návykových látek, obec v samostatné působnosti v zákonem stanovených případech obecně závaznou vyhláškou:

A
nemůže omezit nebo zakázat v určitých dnech nebo hodinách nebo na určitém místě prodej, podávání a konzumaci alkoholických nápojů v případě konání kulturní, sportovní nebo jiné společenské akce přístupné veřejnosti
B
může mimo jiné zakázat konzumaci alkoholických nápojů, užívání psychomodulačních látek nebo zařazených psychoaktivních látek na veřejně přístupném místě nebo veřejnosti přístupné akci, pokud je toto místo nebo akce přístupná osobám mladším 18 let
C
musí zakázat prodej alkoholických nápojů

1076. Podle zákona č. 373/2011 Sb., o specifických zdravotních službách, lze osobu umístit do protialkoholní a protitoxikomanické záchytné stanice:

A
s jejím souhlasem
B
pouze se souhlasem lékaře určeného poskytovatelem záchytné služby a za splnění dalších podmínek podle zákona o specifických zdravotních službách
C
na základě správního rozhodnutí obecního úřadu obce s rozšířenou působností

1077. Podle zákona č. 65/2017 Sb., o ochraně zdraví před škodlivými účinky návykových látek, náklady na dopravu vyšetřované osoby do zdravotnického zařízení za účelem provedení odborného lékařského vyšetření hradí v případě, že se prokáže přítomnost alkoholu nebo jiné návykové látky:

A
osoba, která k vyšetření vyzvala
B
vyšetřovaná osoba
C
zdravotnické zařízení

1078. Podle zákona č. 65/2017 Sb., o ochraně zdraví před škodlivými účinky návykových látek, náklady na odborné lékařské vyšetření hradí poskytovateli zdravotních služeb:

A
primárně ten, v rámci jehož působnosti byla učiněna výzva k vyšetření podle zákona, nejde-li o případ diferenciální diagnózy hrazené z veřejného zdravotního pojištění
B
obecní úřad
C
zdravotnické zařízení

1079. Podle zákona č. 65/2017 Sb., o ochraně zdraví před škodlivými účinky návykových látek, dopravu osob do zdravotnického zařízení k odbornému lékařskému vyšetření zajistí:

A
vždy strážník obecní (městské) policie
B
vždy příslušník Policie ČR
C
ten, kdo vyzval osobu ke splnění povinnosti podrobit se odbornému lékařskému vyšetření

1080. Podle zákona č. 373/2011 Sb., o specifických zdravotních službách, za dopravu osob do protialkoholní a protitoxikomanické záchytné stanice odpovídá:

A
vždy strážník obecní (městské) policie
B
vždy příslušník Policie ČR
C
ten, kdo tyto osoby vyzval k orientačnímu vyšetření nebo odbornému lékařskému vyšetření podle zákona o ochraně zdraví před škodlivými účinky návykových látek

1081. Podle zákona č. 65/2017 Sb., o ochraně zdraví před škodlivými účinky návykových látek, se odborné lékařské vyšetření provede, pokud:

A
povinná osoba odmítne orientační vyšetření nebo takové vyšetření nelze provést nebo úspěšně dokončit
B
orientační vyšetření bylo provedeno analyzátorem alkoholu v dechu, splňujícím podmínky stanovené zvláštním právním předpisem
C
se osoba odmítne podrobit laickému vyšetření

1082. Podle zákona č. 65/2017 Sb., o ochraně zdraví před škodlivými účinky návykových látek, obecní policie kontroluje dodržování:

A
povinností ve stejném rozsahu jako Policie České republiky, Vojenská policie a zaměstnavatel
B
všech povinností stanovených tímto zákonem, s výjimkou povinností podle § 4, 6, 7, 12, 15, 23 až 29
C
povinností ve stejném rozsahu jako krajský úřad

1083. Podle zákona č. 65/2017 Sb., o ochraně zdraví před škodlivými účinky návykových látek, je tabákovým výrobkem:

A
pouze výrobek, pokud je zcela vyroben z náhražky tabáku
B
pouze výrobek určený ke kouření, jen je-li vyroben zcela z tabáku
C
výrobek, který může být užíván a obsahuje, byť částečně, tabák, ať už geneticky upravený nebo neupravený

1084. Podle zákona č. 65/2017 Sb., o ochraně zdraví před škodlivými účinky návykových látek se fyzická, právnická osoba nebo podnikající fyzická osoba dopustí přestupku mimo jiné tím, že:

A
označí prostor, s výjimkou prostoru uvedeného v § 8 odst. 1 písm. c), nebo dopravní prostředek, kde je kouření zakázáno, u vstupu zjevně viditelnou grafickou značkou "Kouření zakázáno"
B
umožní kouřit ve stavebně odděleném prostoru vyhrazeném ke kouření a označeném grafickou značkou „Kouření povoleno“
C
v rozporu s § 3 odst. 4 nebo § 16a odst. 1 písm. c) prodá nebo podá tabákový výrobek, bylinný výrobek určený ke kouření, elektronickou cigaretu, nikotinový sáček bez obsahu tabáku, výrobek obsahující nikotin nebo psychomodulační látku osobě mladší 18 let nebo v rozporu s § 16a odst. 1 písm. b) takové osobě umožní vstup do prodejny specializované na prodej psychomodulačních látek

1085. Podle zákona č. 239/2000 Sb., o integrovaném záchranném systému, základními složkami integrovaného záchranného systému jsou:

A
Armáda ČR, obecní policie, zpravodajské služby a jednotky dobrovolných hasičů
B
Hasičský záchranný sbor ČR, jednotky požární ochrany zařazené do plošného pokrytí kraje jednotkami požární ochrany, poskytovatelé zdravotnické záchranné služby a Policie ČR
C
ústřední orgány státní správy a soukromé bezpečnostní agentury

1086. Podle zákona č. 239/2000 Sb., o integrovaném záchranném systému, ostatními složkami integrovaného záchranného systému jsou:

A
Hasičský záchranný sbor ČR, jednotky požární ochrany zařazené do plošného pokrytí kraje jednotkami požární ochrany, zdravotnická záchranná služba a Policie ČR
B
vyčleněné síly a prostředky ozbrojených sil, ostatní ozbrojené bezpečnostní sbory, ostatní záchranné sbory, orgány ochrany veřejného zdraví, havarijní, pohotovostní, odborné a jiné služby, zařízení civilní ochrany, neziskové organizace a sdružení občanů, která lze využít k záchranným a likvidačním pracím
C
Policie ČR a Hasičský záchranný sbor

1087. Podle zákona č. 239/2000 Sb., o integrovaném záchranném systému, záchranné a likvidační práce v místě nasazení složek integrovaného záchranného systému a v prostoru předpokládaných účinků mimořádné události koordinuje a součinnost těchto složek řídí:

A
kdokoliv
B
velitel zásahu
C
osoba jmenovaná ministrem obrany

1088. Podle zákona č. 239/2000 Sb., o integrovaném záchranném systému, obecní policie z hlediska náplně své činnosti:

A
je subjektem kritické infrastruktury
B
je základní složkou integrovaného záchranného systému
C
není v tomto zákoně výslovně zmíněnou ostatní složkou integrovaného záchranného systému; fakticky se však jedná o ostatní složku integrovaného záchranného systému

1089. Podle zákona č. 239/2000 Sb., o integrovaném záchranném systému, mezi úkoly hejtmana nepatří:

A
jmenování a odvolávání určeného strážníka
B
organizace integrovaného záchranného systému na úrovni kraje
C
koordinace a kontrola přípravy na mimořádné události prováděné orgány kraje, územními správními úřady s krajskou působností, právnickými a fyzickými osobami

1090. Podle zákona č. 239/2000 Sb., o integrovaném záchranném systému, za omezení vlastnického nebo užívacího práva, poskytnutí věcné nebo osobní pomoci náleží právnické nebo fyzické osobě peněžní náhrada. Náhradu poskytuje:

A
krajský úřad, v jehož územním obvodu byla pomoc poskytována
B
obecní úřad obce s rozšířenou působností
C
Ministerstvo pro místní rozvoj

1091. Podle zákona č. 240/2000 Sb., o krizovém řízení a o změně některých zákonů (krizový zákon), rozlišujeme tyto krizové stavy:

A
policejní stav, havarijní stav, mimořádný stav
B
výjimečný stav, vojenský stav, havarijní stav
C
stav nebezpečí, nouzový stav, stav ohrožení státu

1092. Podle zákona č. 240/2000 Sb., o krizovém řízení a o změně některých zákonů (krizový zákon), jsou-li ohroženy životy, zdraví, majetek, životní prostředí, pokud intenzita ohrožení nedosahuje značného rozsahu, a není možné odvrátit ohrožení běžnou činností správních úřadů, orgánů krajů a obcí, složek integrovaného záchranného systému nebo subjektů kritické infrastruktury, se jako bezodkladné opatření může vyhlásit:

A
válečný stav
B
výjimečný stav
C
stav nebezpečí

Nainstalujte si aplikaci Aktuální Testy