Otázky pro Strážník - Stránka 5 z 22

Prohlížejte otázky 201 až 250 z celkových 1092 otázek.

201. Podle zákona o obcích spolupráci při zabezpečení místních záležitostí veřejného pořádku v obci může po Policii ČR požadovat:

A
starosta
B
zastupitelstvo obce
C
rada obce

202. Podle zákona o obcích poskytují obci na požádání státní orgány a orgány kraje:

A
za úhradu nezbytných nákladů vyžádané údaje a informace
B
bezplatně údaje a informace pro výkon její působnosti
C
jakékoliv informace bez omezení

203. Podle zákona o obcích může obec uložit právnické osobě nebo podnikající fyzické osobě, která se dopustí přestupku tím, že neudržuje čistotu a pořádek na pozemku, který užívá nebo vlastní, a tím naruší vzhled obce:

A
blokovou pokutu do 100 000 Kč
B
pokutu do 50 000 Kč
C
pokutu do 500 000 Kč

204. Podle zákona o krajích se hejtman mezi orgány kraje:

A
neřadí
B
řadí pouze za podmínky, že je současně ředitelem některého z odborů
C
řadí

205. Podle zákona o krajích hejtmana:

A
jmenuje vláda
B
volí rada kraje z řad svých členů
C
volí zastupitelstvo kraje z řad svých členů

206. Krajský úřad podle zákona o krajích tvoří:

A
pouze zaměstnanci kraje zařazení do krajského úřadu
B
ředitel a zaměstnanci kraje zařazení do krajského úřadu
C
hejtman a zaměstnanci kraje zařazení do krajského úřadu

207. Podle zákona o krajích vykonávají orgány kraje přenesenou působnost ve věcech:

A
které stanoví zákony a nařízení vlády
B
které stanoví zákon
C
které jsou stanoveny zákony a prováděcími vyhláškami

208. Podle zákona o Sbírce právních předpisů územních samosprávných celků a některých správních úřadů se za den vyhlášení nařízení kraje obvykle považuje:

A
den zveřejnění nařízení kraje ve Sbírce právních předpisů územních samosprávných celků a některých správních úřadů
B
den vyhlášení ve Sbírce zákonů
C
patnáctý den vyvěšení na úřední desce krajského úřadu

209. Podle zákona o Sbírce právních předpisů územních samosprávných celků a některých správních úřadů nabývají předpisy kraje obvykle účinnosti:

A
patnáctým dnem po vyhlášení ve Sbírce zákonů, pokud v něm není stanoven pozdější počátek účinnosti
B
patnáctým dnem po vyvěšení na úřední desce krajského úřadu, pokud v něm není stanoven pozdější počátek účinnosti
C
počátkem patnáctého dne následujícího po dni jejich vyhlášení formou zveřejnění ve Sbírce právních předpisů územních samosprávných celků a některých správních úřadů

210. Podle zákona o živnostenském podnikání soustavná činnost provozovaná samostatně, vlastním jménem, na vlastní odpovědnost, za účelem dosažení zisku:

A
nemůže být živností
B
je vždy živností
C
je za podmínek stanovených živnostenským zákonem živností

211. Podle zákona o živnostenském podnikání nabízení nebo poskytování služeb směřujících bezprostředně k uspokojování sexuálních potřeb:

A
živností není
B
je živností, pokud tak určí obec
C
je živností

212. Podle zákona o živnostenském podnikání prodej nezpracovaných rostlinných a živočišných výrobků z vlastní drobné pěstitelské a chovatelské činnosti fyzickými osobami:

A
není živností
B
je živností, pokud tak určí obec
C
je živností

213. Podle zákona o živnostenském podnikání může tržní řád vydat:

A
kraj v samostatné působnosti formou obecně závazné vyhlášky kraje
B
obec v přenesené působnosti formou nařízení obce
C
podnikatel, který v této oblasti podniká

214. Podle zákona o živnostenském podnikání se provozovnou rozumí prostor:

A
v němž je živnost provozována
B
který musí být vždy ve vlastnictví podnikatele
C
v němž je podnikatel hlášen k trvalému pobytu

215. Podle živnostenského zákona prodávat zboží též v mobilních provozovnách podnikatelé:

A
mohou
B
mohou jen po schválení příslušné obce
C
nemohou

216. Podle živnostenského zákona se automat nebo obdobné zařízení sloužící k prodeji zboží nebo poskytování služeb a mobilní provozovna za provozovnu:

A
nepovažuje
B
považuje
C
považuje po oznámení obecnímu úřadu

217. Podle živnostenského zákona musí být provozovna určená pro prodej zboží nebo poskytování služeb spotřebitelům, s výjimkou automatů, trvale a zvenčí viditelně označena také:

A
jménem a příjmením osoby odpovědné za činnost provozovny
B
jménem a příjmením dodavatele zboží a služeb
C
jménem a příjmením majitele provozovny

218. Podle živnostenského zákona, právnická osoba jako podnikatel nebo podnikající fyzická osoba se dopustí přestupku mimo jiné tím, že:

A
neoznámí minimálně týden předem uzavření provozovny
B
není v provozovně trvale přítomen
C
trvale a zvenčí viditelně neoznačí provozovnu prodejní nebo provozní dobou určenou pro styk se spotřebiteli, nejedná-li se o mobilní provozovnu nebo automat

219. Podle zákona o živnostenském podnikání živnostenskou kontrolu provádějí v rámci své působnosti:

A
celní úřady
B
živnostenské úřady
C
finanční úřady

220. Podle zákona o živnostenském podnikání přizvat jím zvolenou třetí osobu v průběhu živnostenské kontroly podnikatel:

A
je oprávněn
B
je povinen
C
není oprávněn

221. Podle živnostenského zákona zaměstnanci živnostenského úřadu se při kontrole:

A
nemusí prokazovat žádným průkazem ani pověřením k jednotlivé kontrole
B
prokazují průkazem osoby vykonávající kontrolu vydaným Českou obchodní inspekcí
C
prokazují průkazem osoby vykonávající kontrolu vydaným obcí nebo krajem nebo není- li obcí nebo krajem takový průkaz vydán, písemným pověřením k jednotlivé kontrole

222. Právo každého pokojně se shromažďovat:

A
je upraveno v zákoně č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů
B
je upraveno v zákoně č. 84/1990 Sb., o právu shromažďovacím, ve znění pozdějších předpisů
C
není upraveno žádným zákonem

223. Podle zákona o právu shromažďovacím předchozího povolení obecního úřadu, pověřeného obecního, krajského úřadu nebo Ministerstva vnitra ke shromáždění:

A
není třeba
B
je třeba vždy
C
je třeba jen v případě, kdy se shromáždění zúčastní více než 50 osob

224. Pouliční průvody se ve smyslu zákona o právu shromažďovacím za shromáždění:

A
nepovažují
B
považují, pokud je počet účastníků vyšší než 100 osob
C
považují

225. Shromáždění související s poskytováním služeb se ve smyslu zákona o právu shromažďovacím za shromáždění:

A
nepovažují
B
považují
C
považují v případě, kdy jsou konána veřejně

226. Shromáždění ve smyslu zákona o právu shromažďovacím může mimo jiné svolat občan starší:

A
18 let
B
21 let
C
15 let

227. Podle zákona o právu shromažďovacím svolavatel potřebný počet způsobilých pořadatelů starších 18 let:

A
není povinen zajistit
B
je povinen zajistit
C
je povinen zajistit pouze v případě, že tak určí Policie ČR

228. Podle zákona o právu shromažďovacím pořadatelům dávat závazné pokyny je povinen:

A
určený pracovník obecního úřadu
B
svolavatel
C
příslušník Policie ČR

229. Účastníci shromáždění jsou podle zákona o právu shromažďovacím povinni dbát pokynů:

A
svolavatele a osob, které určí obecní úřad
B
svolavatele a pořadatelů
C
pouze pořadatelů

230. Podle zákona o právu shromažďovacím je svolavatel oprávněn vydávat účastníkům shromáždění pokyny k zajištění řádného průběhu shromáždění:

A
pouze prostřednictvím pořadatelů nebo příslušníků Policie ČR
B
přímo nebo s pomocí pořadatelů
C
pouze přímo

231. Podle zákona o právu shromažďovacím je povinen shromáždění ukončit:

A
pouze určený pracovník obecního úřadu
B
pořadatel
C
svolavatel

232. Je-li důvodná obava, že shromáždění bude rušeno, může svolavatel podle zákona o právu shromažďovacím požádat o poskytnutí ochrany:

A
obecní policii nebo příslušný útvar Policie ČR
B
v závislosti na místě konání shromáždění obecní úřad, pověřený obecní úřad, krajský úřad nebo Ministerstvo vnitra nebo Policii ČR
C
obecní úřad nebo obecní policii

233. Podle zákona o právu shromažďovacím může proti rozpuštění shromáždění svolavatel nebo účastník shromáždění do 15 dnů podat žalobu u:

A
obecního úřadu
B
krajského úřadu
C
soudu

234. Podle zákona o právu shromažďovacím obecní úřad, pověřený obecní úřad, krajský úřad nebo Ministerstvo vnitra na shromáždění svého zástupce vyslat:

A
nemůže
B
musí
C
může

235. Podle zákona o právu shromažďovacím, jestliže se shromáždění koná, ačkoliv bylo zakázáno, může za nekonajícího nebo nepřítomného zástupce obecního úřadu, pověřeného obecního úřadu, krajského úřadu nebo Ministerstva vnitra, v závislosti na místě konání shromáždění, shromáždění rozpustit také:

A
strážník
B
policista
C
kterýkoliv příslušník nebo zaměstnanec Policie ČR

236. Účastníci shromáždění jsou povinni podle zákona o právu shromažďovacím po ukončení shromáždění:

A
pokojně se rozejít
B
do 30 minut místo opustit
C
uklidit místo konání shromáždění

237. Podle § 12 odstavec 1 zákona o právu shromažďovacím, jestliže se shromáždění koná, ačkoliv bylo zakázáno, vyzve svolavatele, aby shromáždění neprodleně ukončil:

A
příslušník Vojenské policie nebo celník ve službě
B
zástupce obecního úřadu, pověřeného obecního úřadu, krajského úřadu nebo Ministerstva vnitra
C
strážník

238. Jestliže shromáždění se má konat na místě, kde by účastníkům hrozilo závažné nebezpečí pro jejich zdraví, obecní úřad, pověřený obecní úřad, krajský úřad nebo Ministerstvo vnitra, v závislosti na místě konání shromáždění, je podle zákona o právu shromažďovacím:

A
odloží
B
povolí
C
zakáže

239. Podle zákona o právu shromažďovacím poskytnout obecnímu úřadu, pověřenému obecnímu úřadu, krajskému úřadu nebo Ministerstvu vnitra na jeho žádost součinnost nezbytnou k zajištění řádného průběhu shromáždění, svolavatel:

A
není povinen
B
je povinen
C
v odůvodněných případech může

240. Jestliže by oznámený účel shromáždění směřoval k výzvě popírat nebo omezovat osobní, politická nebo jiná práva osob, zakáže je podle zákona o právu shromažďovacím:

A
státní zástupce
B
Policie ČR
C
příslušný úřad, jemuž bylo shromáždění oznámeno

241. Je-li shromáždění rozpuštěno, jsou účastníci podle zákona o právu shromažďovacím místo shromáždění povinni:

A
neprodleně opustit
B
do 30 minut opustit
C
neopustit

242. Podle zákona o právu shromažďovacím účastníci shromáždění nesmějí mít u sebe mimo jiné:

A
výbušniny nebo předměty zábavné pyrotechniky; na střelné zbraně se toto ustanovení nevztahuje
B
střelné zbraně, munici, výbušniny nebo pyrotechnické výrobky
C
pouze střelné zbraně

243. Podle zákona o Policii ČR orgány veřejné moci včetně orgánů obce pomoc, požadovanou policistou v rozsahu potřebném pro splnění konkrétního úkolu Policie ČR, zejména potřebné podklady a informace, pokud jim v tom nebrání zákonná nebo státem uznaná povinnost mlčenlivosti anebo plnění jiné zákonné povinnosti:

A
jsou povinny poskytnout
B
nejsou povinny poskytnout
C
mohou poskytnout

244. Podle zákona o Policii ČR na skutečnosti, které mohou vést k ohrožení nebo porušení veřejného pořádku a bezpečnosti, Policie ČR:

A
orgány obce neupozorňuje
B
orgány obce upozorňuje
C
orgány obce upozorňuje jen v případě závažných trestných činů

245. Podle zákona o Policii ČR je oprávněn vstoupit do obydlí nebo jiného prostoru, vznikne-li důvodné podezření, že se tam nachází zemřelý:

A
policista nebo strážník obecní (městské) policie
B
státní zástupce
C
policista

246. Podle zákona o Policii ČR přítomnost nezúčastněné osoby při vstupu do obydlí nebo jiného prostoru policista zajistit:

A
není povinen nikdy
B
je povinen pouze v případě, kdy úkon provádí sám
C
nemusí, hrozí-li nebezpečí z prodlení nebo by mohlo dojít k ohrožení života anebo zdraví nezúčastněné osoby

247. Podle zákona o Policii ČR použít zbraň ke zneškodnění zvířete policista:

A
je oprávněn, pokud zvíře ohrožuje život nebo zdraví osoby
B
je oprávněn kdykoliv
C
není oprávněn

248. Podle zákona o Policii ČR za účelem získání poznatků o trestné činnosti odhaluje skutečnosti nasvědčující tomu, že byl spáchán trestný čin:

A
strážník obecní (městské) policie
B
soudce
C
policista

249. Podle zákona o Policii ČR lze spolupráci s obcemi při zabezpečování místních záležitostí veřejného pořádku stanovit:

A
koordinační dohodou
B
vyhláškou Ministerstva vnitra
C
nařízením obce

250. Policie ČR podle zákona o Policii ČR neplní úkol:

A
předcházet trestné činnosti
B
provádět pořadatelskou službu u sportovních, kulturních a obdobných podniků
C
chránit bezpečnost osob a majetku a veřejný pořádek

Nainstalujte si aplikaci Aktuální Testy